Potten

Laurent2203
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Potten

#1 , 22 sep 2018 12:16

Beste,

Ik heb tijdje geleden een bestelling gedaan van X nu deze klaarligt heb ik een financieele tegenslag gekend en kan deze onmogelijk betalen heb dat ook aan de consulente van X laten weten maar nu dreigt ze naar de politie te gaan kan dat?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 22 sep 2018 12:51

Als je iets besteld dan moet je dit ook nemen, tenzij je een schadevergoeding betaald, dit zal op je bestelbon staan hoeveel dit is !

En de politie kan en mag daar niks mee doen, dit is geen werk voor hun .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Blaatpraat
Berichten: 3793

#3 , 22 sep 2018 21:03

Normaal moet je altijd betalen bij een bestelbon van dit merk.
De consulente zal een ferme geste toegestaan hebben.
U bent verplicht te betalen, er is een overeenkomst, er is geen voorziening van schadevergoeding.

De verkoper zal wel naar de rechtbank moeten om dit uitvoerbaar te verklaren, maar als deze dit doet, zullen de kosten voor u net hoger oplopen.
Ik zie geen enkele reden dat de rechtbank zou zeggen dat de verkoop nietig is.

Reclame

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#4 , 22 sep 2018 21:21

En bent gerust de politie gaat NOOIT daarvoor aan je deur komen !!

De verkoper gaat u moeten dagvaarden bij de vrederechter, als zij al weet hoe ze het moet doen, en een advocaat daarvoor nemen ?? dat zal de verkoper denkelijk wel te duur uitvallen.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Blaatpraat
Berichten: 3793

#5 , 24 sep 2018 14:18

De verkoper gaat u moeten dagvaarden bij de vrederechter, als zij al weet hoe ze het moet doen, en een advocaat daarvoor nemen ?? dat zal de verkoper denkelijk wel te duur uitvallen.
Ik denk dat je niet beseft hoeveel geld er in dat bedrijf zit. Ze kunnen wel een advocaat betalen daar.

In die redenering zou iedereen zomaar een bestelling doen (bij zowat elk bedrijf), niet betalen, en zou de koper er mee weg komen.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#6 , 24 sep 2018 14:37

In die redenering zou iedereen zomaar een bestelling doen (bij zowat elk bedrijf), niet betalen, en zou de koper er mee weg komen.
U heeft daar wel gelijk in, maar bijna altijd word dit in home party's gekocht en de verkopers zijn zelfstandigen, en die grote firma's die trekken zich niks aan wat er met deze verkopers gebeurt, dit is hun probleem, net het zelfde met hun sociaal statuut.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#7 , 24 sep 2018 14:41

De bedrijfsnaam is ondertussen weggehaald, maar als het om de firma gaat die ik vermoed (met verkopers die aan huis komen), dan denk ik dat het een zaak tussen de "consulent" (soms zelfstandigen in bijberoep) gaat en de TS, niet de producent van de (plastic?) potten en de TS.

Maar het antwoord blijft verder wel hetzelfde: als je een bestelling plaatst, ben je gehouden om deze ook te betalen.

Maar... als je de bestelling geplaatst hebt bij een "verkoop buiten de verkoopruimte" (zoals het bedrijf waarvan ik vermoed dat het hier over gaat) soms doet,, en het bedrag was hoger dan €50, dan heb je 14 dagen bedenktijd. Geen idee of dit hier het geval is? (Het merk dat ik in gedachten heb, heeft ook effectief fysieke winkels. Als je daar besteld hebt, gaat bovenstaande uiteraard niet op.)
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Franciscus
Berichten: 38596

#8 , 24 sep 2018 14:55

En wat staat er juist in de verkoopovereenkomst?
..doet afstand van...

Terug naar “Consumenten Koop”