termijn promotie

meesje
Topic Starter
Berichten: 475

termijn promotie

#1 , 22 sep 2018 11:32

Voor een bepaald artikel is er bij een winkelketen promotie vanaf vandaag.
De winkels openen om 9 uur.
Toen ik tussen 9 uur en 9,30 uur twee vestigingen bezocht werd me telkens meegedeeld dat de voorraad uitverkocht is.
Mijn vraag is of het wettelijk toegelaten is een promotie luttele minuten na het ingaan ervan reeds uitverkocht te verklaren?
Moet de winkel dan geen extra stock inslaan (en met vertraging alsnog het artikel leveren)? Het betreft een recent model, dus geen eindereeks.
Is dat anders geen overtreding van het consumentenrecht en zo ja wat kan men doen?
Waar een weg is is een wil.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Didymus
Berichten: 2061

#2 , 22 sep 2018 14:28

Verschillende grote ketens hebben in het verleden boetes gekregen voor lokvogelpraktijken: grote promoties aankondigen zonder de nodige voorraad in te slaan.

U kan online een klacht indienen bij de economische inspectie: https://meldpunt.belgie.be/meldpunt/nl/welkom
"sowieso" schrijf je zo.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#3 , 22 sep 2018 15:28

En toch zijn er grote ketens als dit voorvalt dat men je op de lijst schrijft en dat je dan de volgende week er mag omkomen .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Terug naar “Consumenten Koop”