Bpost faalt, verzender verantwoordelijk?

Purple
Topic Starter
Berichten: 246

Bpost faalt, verzender verantwoordelijk?

#1 , 21 sep 2018 16:47

Wat moet ik hiermee doen?
Bpost is duidelijk in fout, maar biedt geen oplossing aan.

Bestelling bij buitenlandse (Frankrijk) webshop.
Ik kies voor levering op het postkantoor. Omdat ik uit ervaring al weet dat de postbodes hier niet van het slimste type zijn.
Bestelling wordt maandag verzonden.

Gisteren krijg ik een mail van Bpost dat er een pakket onderweg is. Met een link om mijn voorkeur aan te geven in geval van niet thuis.
Ik geef hier nogmaals aan: afleveren op postkantoor

Vandaag krijg ik om 8u25 dezelfde mail, met zelfde link.
Wanneer ik op die link klik, zie ik dat het pakje thuis geleverd is.
Afgetekend door X

Die naam komt in mijn straat niet voor.
Langs postkantoor: "ah dan is er precies iets misgelopen" "U kan klacht indienen via de website of deze telefoonnummer"
Mijn vraag om na te kijken welke postbode dat was en deze te contacteren om na te gaan waar dit is achtergelaten was blijkbaar onmogelijk.

Klachtendienst gebeld: "ah, maar normaal is de verzender verantwoordelijk tot jij het pakje ontvangt"
Verzender is hier natuurlijk niet mee akkoord. Wat normaal is.

Het pakket is afgeleverd, alleen weten ze niet waar.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Didymus
Berichten: 2061

#2 , 21 sep 2018 17:08

U moet zich richten tot de verzender die zich op zijn beurt kan richten tot bpost.
"sowieso" schrijf je zo.

adizal

#3 , 21 sep 2018 17:33

normaal is de verzender verantwoordelijk tot jij het pakje ontvangt.
Klopt, u moet zich tot de verzender richten en hij moet het regelen met de besteller.
Verzender zal zeker niet blij zijn, maar hij blijft verantwoordelijk tot u het pakket aankrijgt.

Reclame

Purple
Topic Starter
Berichten: 246

#4 , 25 sep 2018 14:13

Dit is opgelost:

Gisteren nog eens naar de klachtendienst gebeld voor opvolging en deze keer kreeg ik iemand aan de lijn die wel moeite wou doen.

Zij vond mijn pakje terug onder een andere nummer.
(3232... werd CI.....FR)

Daarom vonden ze in het postkantoor mijn pakje niet.
Toen ik met de nieuwe nummer ging, vonden ze het wel.

De afleveringsmail met de handtekening van iemand anders was blijkbaar een foute scan van de postbode.

Bart Vissers
Berichten: 1564
Juridisch actief: Nee

#5 , 25 sep 2018 21:23

Dit is opgelost:

Gisteren nog eens naar de klachtendienst gebeld voor opvolging en deze keer kreeg ik iemand aan de lijn die wel moeite wou doen.

Zij vond mijn pakje terug onder een andere nummer.
(3232... werd CI.....FR)

Daarom vonden ze in het postkantoor mijn pakje niet.
Toen ik met de nieuwe nummer ging, vonden ze het wel.

De afleveringsmail met de handtekening van iemand anders was blijkbaar een foute scan van de postbode.
Wat een geknoei ...
Ik heb absoluut geen probleem met foute antwoorden. Ik maak ze ook. Dat is een leerproces.
Wat me wel stoort zijn zij die eigenlijk wel beseffen dat ze fout zaten, maar stijfkoppig volhouden zonder een juridische onderbouw te geven.

siesken
Berichten: 263

#6 , 02 okt 2018 09:10

klachten indienen bij bpost is een hopeloze zaak

Terug naar “Consumenten Koop”