Pagina 1 van 1
Herroepingsrecht
Geplaatst: 21 sep 2018 13:25
door Leonel1209
Via internet werd een vijverpomp besteld en voorafgaandelijk betaald.
De geleverde pomp stemt niet overeen met de bestelde.
Diverse mails ten spijt - waarin het retourneeraanvraagformulier werd aangevraagd - kreeg ik geen antwoord op mijn vraag.
Wat dien ik te doen om alsnog het gestorte bedrag terug te vorderen ?
Re: Herroepingsrecht
Geplaatst: 21 sep 2018 13:32
door Franciscus
Welk online platform een BE of een EU of buiten de EU?
Re: Herroepingsrecht
Geplaatst: 21 sep 2018 14:03
door Leonel1209
Een Nederlands firma.
Re: Herroepingsrecht
Geplaatst: 21 sep 2018 22:36
door Blaatpraat
Herroepingsrecht is niet van toepassing, lijkt mij.
Het gevraagde goed is niet geleverd, maar een ander goed, dus we spreken van een non-conformiteit.
Stuur de verkoper een aangetekende brief waarin je vraagt dat deze voor eind september het juiste product levert, en het foutieve product komt ophalen.
Re: Herroepingsrecht
Geplaatst: 22 sep 2018 11:21
door The Oscars
TS kan zich baseren op de Wet Marktpraktijken en consumentenbescherming (herroepingsrecht) dan wel op de Wet Consumentenkoop (overeenstemming met de overeenkomst).
Re: Herroepingsrecht
Geplaatst: 22 sep 2018 13:01
door Leonel1209
"Blaatpraat" bedankt voor je bruikbare reactie.
Heb een aangetekende + gewone zending aan betrokkene overgemaakt met melding van hun eigen retourneerreglement waarin staat dat foutief geleverde goederen door hem dienen opgehaald + dat ik een antwoord ten laatste tegen 02 oktober 2018 verwacht.
Wacht het resultaat af.