Herroepingsrecht

Leonel1209
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Herroepingsrecht

#1 , 21 sep 2018 13:25

Via internet werd een vijverpomp besteld en voorafgaandelijk betaald.
De geleverde pomp stemt niet overeen met de bestelde.
Diverse mails ten spijt - waarin het retourneeraanvraagformulier werd aangevraagd - kreeg ik geen antwoord op mijn vraag.
Wat dien ik te doen om alsnog het gestorte bedrag terug te vorderen ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38587

#2 , 21 sep 2018 13:32

Welk online platform een BE of een EU of buiten de EU?

Leonel1209
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#3 , 21 sep 2018 14:03

Een Nederlands firma.

Reclame

Blaatpraat
Berichten: 3793

#4 , 21 sep 2018 22:36

Herroepingsrecht is niet van toepassing, lijkt mij.
Het gevraagde goed is niet geleverd, maar een ander goed, dus we spreken van een non-conformiteit.
Stuur de verkoper een aangetekende brief waarin je vraagt dat deze voor eind september het juiste product levert, en het foutieve product komt ophalen.

The Oscars
Berichten: 522
Juridisch actief: Nee

#5 , 22 sep 2018 11:21

TS kan zich baseren op de Wet Marktpraktijken en consumentenbescherming (herroepingsrecht) dan wel op de Wet Consumentenkoop (overeenstemming met de overeenkomst).
.

Leonel1209
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#6 , 22 sep 2018 13:01

"Blaatpraat" bedankt voor je bruikbare reactie.
Heb een aangetekende + gewone zending aan betrokkene overgemaakt met melding van hun eigen retourneerreglement waarin staat dat foutief geleverde goederen door hem dienen opgehaald + dat ik een antwoord ten laatste tegen 02 oktober 2018 verwacht.
Wacht het resultaat af.

Terug naar “Consumenten Koop”