#21 , 24 sep 2018 10:46
Gordijnen zelf meten is sowieso riskant en niet zo straight forward (het is meer dan enkel de afmetingen van uw raam doorgeven. Je moet ook rekening houden met plaatsing van de rails, etc...), en als er achteraf iets mis is met de afmetingen heb je sowieso discussies. Als de maker zelf opmeet is alles zijn verantwoordelijkheid.
Sorry, maar als je een bepaalde service aanrekent, laat dit dan OP VOORHAND weten aan uw klant. Dit is toch niet zo moeilijk? Als ik een nieuwe wagen koop en de dealer koopt mijn oude wagen over, dan maakt die daar een schatting van. Ik ga er vanuit dat die schatting gratis is (wat deze meestal ook is, uiteraard). Als mijn dealer hier iets voor wil aanrekenen, verwcht ik ook dat hij dat OP VOORHAND zegt, en niet achteraf afkomt met: "Aja, ik heb uw wagen geschat, dat kost u €50, want ik die niets voor niets."
Weinig mensen zouden dit appreciëren bij een dealer van wagens, maar in dit geval, wordt de TS verweten dat hij dat maar had moeten verwachten. Totaal verkeerd signaal! Neen, het getuigt van goed fatsoen om OP VOORHAND te melden wanneer iets geld gaat kosten. Ik begrijp uiteraard waarom de handelaar dit NIET op voorhand meegedeeld heeft: omdat de kans zou bestaan dat de TS naar een maker zou zoeken die de opmetingen WEL gratis doet (en zo zijn er genoeg, geloof me). Hoewel misschien de verkoper juridisch in zijn recht is, vind ik dit alles behalve klantvriendelijk. Sommige reacties hier naar de TS toe, zijn dan ook misplaatst IMHO.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!