Prijs gordijnen

Oude Belg
Berichten: 3192

Re: Prijs gordijnen

#16 , 21 sep 2018 13:30

€ 40 voor een verplaatsing, opmeten gordijnen, prijsberekening, offerte maken,... wat een afzetters! Uiteraard werkt, normaal gezien,iedereen toch gratis?
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
adizal

#17 , 21 sep 2018 13:58

€ 40 voor een verplaatsing, opmeten gordijnen, prijsberekening, offerte maken,... wat een afzetters! Uiteraard werkt, normaal gezien,iedereen toch gratis?
10€ verplaatsing, 10€ opmeten, 10€ prijsberekening, 10€ offerte maken en nu mag je nog blij zijn, ze hebben de chauffeur er nog niet bij gerekend...

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#18 , 21 sep 2018 15:49

€ 40 voor een verplaatsing, opmeten gordijnen, prijsberekening, offerte maken,... wat een afzetters! Uiteraard werkt, normaal gezien,iedereen toch gratis?
Bij de zeer grote gekende merken is, gratis opmeten, gratis maken op maat en gratis plaatsen, enkel het materiaal moet je betalen, als je dan de factuur krijgt dan denk je dat het gouden gordijnen zijn, en val je van de prijs omver ondanks dat het gratis is, mijn vriendin heeft er hier hangen van een zeer gekende zaak met meerdere winkels, alles was gratis, maar de factuur was iets meer dan een maand pensioen, en ze heeft een ambtenaren pensioen met 45 jaar gewerkt te hebben !!!

Gratis ??? zelfs kraantjes water in een restaurant in Belgie moet je betalen .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#19 , 21 sep 2018 15:57

Zo iets weet je toch van je zelf, voor niks gaat de zon onder, al de rest is betalend .
Wat een antwoord! Ik heb zelf ook gordijnen op maat laten maken, en die persoon is deze ook komen opmeten. Ik heb enkel gordijnen betaalt, geen kosten om te komen opmeten (mogelijk zaten die in de kost van de gordijnen verrekend, uiteraard, maar ik kreeg de melding: "de gordijnen gaan zoveel kosten" en dat was dan ook de prijs die ik betaald heb).

Idem met de badkamer die opnieuw betegeld is: de firma die dit kwam doen, heeft dit ook op voorhand komen opmeten en heeft hier ook niets apart voor aangerekend.

Ik vind het nogal kort door de bocht om te zeggen tegen de TS "dat hij dit maar had moeten weten." Niets is minder waar. Er zijn genoeg handelaars die dit soort service gratis aanbieden als je daarna ook daadwerkelijk bij hen besteld!
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#20 , 21 sep 2018 16:19


Idem met de badkamer die opnieuw betegeld is: de firma die dit kwam doen, heeft dit ook op voorhand komen opmeten en heeft hier ook niets apart voor aangerekend.

Ik vind het nogal kort door de bocht om te zeggen tegen de TS "dat hij dit maar had moeten weten." Niets is minder waar. Er zijn genoeg handelaars die dit soort service gratis aanbieden als je daarna ook daadwerkelijk bij hen besteld!
Je mag zeker betegelen niet vergelijken met gordijnen, bij betegelen moet de aannemer zeker de onder grond zien eer hij begint, net het zelfde met karweimannen in de bouw.
Maar gordijnen dit kan je toch perfect zelf meten, en als men dit gratis doet dan zal je zeker wel geen gordijnen hebben van 20€ per meter, maar van een veel duurdere klasse, ik persoonlijk zou dit zeker vragen wat kost dit opmeten, ondanks ik weet dat dit geen fortuin gaat kosten voor dit op te meten, en ja de grote ketens maken er reclame voor gratis dit en gratis dat, zelfs als je 1 bril koopt krijg je er 2 totaal gratis bij nu deze week gezien!!
Dan stel ik me toch vragen bij, en ik koop mijn brillen via internet in Nederland en in Duitsland niks gratis maar de goedkoopste en kwaliteit .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#21 , 24 sep 2018 10:46

Gordijnen zelf meten is sowieso riskant en niet zo straight forward (het is meer dan enkel de afmetingen van uw raam doorgeven. Je moet ook rekening houden met plaatsing van de rails, etc...), en als er achteraf iets mis is met de afmetingen heb je sowieso discussies. Als de maker zelf opmeet is alles zijn verantwoordelijkheid.

Sorry, maar als je een bepaalde service aanrekent, laat dit dan OP VOORHAND weten aan uw klant. Dit is toch niet zo moeilijk? Als ik een nieuwe wagen koop en de dealer koopt mijn oude wagen over, dan maakt die daar een schatting van. Ik ga er vanuit dat die schatting gratis is (wat deze meestal ook is, uiteraard). Als mijn dealer hier iets voor wil aanrekenen, verwcht ik ook dat hij dat OP VOORHAND zegt, en niet achteraf afkomt met: "Aja, ik heb uw wagen geschat, dat kost u €50, want ik die niets voor niets."

Weinig mensen zouden dit appreciëren bij een dealer van wagens, maar in dit geval, wordt de TS verweten dat hij dat maar had moeten verwachten. Totaal verkeerd signaal! Neen, het getuigt van goed fatsoen om OP VOORHAND te melden wanneer iets geld gaat kosten. Ik begrijp uiteraard waarom de handelaar dit NIET op voorhand meegedeeld heeft: omdat de kans zou bestaan dat de TS naar een maker zou zoeken die de opmetingen WEL gratis doet (en zo zijn er genoeg, geloof me). Hoewel misschien de verkoper juridisch in zijn recht is, vind ik dit alles behalve klantvriendelijk. Sommige reacties hier naar de TS toe, zijn dan ook misplaatst IMHO.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Lanox
Berichten: 3518
Juridisch actief: Nee

#22 , 24 sep 2018 11:31

Hoewel misschien de verkoper juridisch in zijn recht is
En waarom zou dat zijn?

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#23 , 24 sep 2018 12:06

Hoewel misschien de verkoper juridisch in zijn recht is
En waarom zou dat zijn?
Ik zeg niet dat hij sowieso gelijk heeft. Ik zeg: "zelfs MOEST hij juridisch in zijn recht zijn, dan nog is zijn manier van werken niet zoals het hoort." (Als reactie op de antwoorden die de TS hier krijgt in de trend van: "Waarom zou de verkoper gratis komen opmeten?")

Over het al dan niet mogen aanrekenen van de opmeetkosten zonder deze op voorhand duidelijk kenbaar te maken aan de TS, spreek ik me niet meteen uit. Of hij nu puur juridisch gelijk heeft of niet, het is sowieso geen correcte manier van zaken doen.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Consumenten Koop”