Bon, maar dienst bestaat niet meer

veylau
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Bon, maar dienst bestaat niet meer

#1 , 20 sep 2018 13:03

Goeiedag

Ik heb vorig jaar een bon gekregen van m'n vriendin om samen wellness te gaan doen.
Op de bon staat geen bedrag die we er kunnen besteden, maar eerder welke activiteit we mogen doen: "2u/2pers Privé Wellness met badlinnen, glaasje en hapje".

Het bedrijf in kwestie bestaat nog, maar aan telefoon kreeg ik te horen dat men zich nu focust op arrangementen, en de privé wellness dus niet meer mogelijk is. Wanneer we nog een stuk bijbetalen kunnen we dus zo'n arrangement aangaan.

De bon is nog geldig en de aanbieder ervan wil/kan ons de gekochte activiteit niet meer aanbieden. Kunnen wij ons geld terug vragen?

Bedankt

Mvg
Laurent

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
WP002
Berichten: 1479

#2 , 20 sep 2018 16:30

U moet om te beginnen de dienstverlener aangetekend in gebreke stellen, en verzoeken dat ofwel de dienst nog steeds wordt uitgevoerd, ofwel terugbetaling eisen. Komt daar geen gevolg aan, dan wordt het een rondje vrederechter.

Thomas Morus
Berichten: 5916
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#3 , 20 sep 2018 18:12

Dagvaarden is niet gratis. Afwegen tegen waarde van de bon.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Reclame

Franciscus
Berichten: 38583

#4 , 20 sep 2018 20:17

Testaankoop.
Economische Inspectie in kennis stellen.

veylau
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#5 , 24 sep 2018 16:32

Bedankt voor de reacties!
Ik wou me hier eerst informeren en heb via mail gestuurd.
Men zal m'n bon terugbetalen, Oef!


Groet
Laurent

Terug naar “Consumenten Koop”