Uiterste betaaldatum faktuur

Tope
Topic Starter
Berichten: 916

Uiterste betaaldatum faktuur

#1 , 01 apr 2008 12:21

De renovatie van mijn keuken werd op 27/03/2008 gefinaliseerd.
De bestelbon werd opgemaakt op 07/12/2007, dag waarop een voorschot van € 1800 werd gestort.
Bij het opmaken van de bestelbon werd mij voorgespiegeld dat de werken half januari 2008 zouden uitgevoerd worden. Hierdoor heb ik er niet op gelet dat de bestelbon als uitvoeringsdatum: 'zo vlug mogelijk' vermeldde.
Vermits ik juridisch niks kon beginnen tegen een latere uitvoeringsdatum, kon ik alleen maar wachten, een extra wachttijd van drie maanden dus.
Hierdoor kwamen andere werken in het gedrag en moesten afspraken verplaatst worden.
Vandaag, 1 april 2008 (twee werkdagen na uitvoering!) zit de faktuur voor het resterende bedrag wel reeds in mijn brievenbus.
Deze faktuur vermeldt geen uiterste betaaldatum, maar wel 'factuur is contant betaalbaar'.
Het spreekt vanzelf dat ik in gegeven omstandigheden niet vlugger dan nodig tot betaling wens over te gaan.
Graag had ik dan ook geweten wanneer ik deze faktuur uiterlijk moet voldoen.
Alvast bedankt!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Tope
Topic Starter
Berichten: 916

#2 , 02 apr 2008 09:20

Niemand?

mapleleiah
Berichten: 1047
Locatie: Izegem

#3 , 02 apr 2008 12:05

Mij is altijd gezegd dat je 30 dagen hebt na factuurdatum ... maar ik weet niet of dat juridisch klopt.

Lenny
"I can resist everything except temptation" (Oscar Wilde)

Reclame

JohnD
Berichten: 3580

#4 , 09 apr 2008 13:00

Idd. dacht ik ook. Dat is normaal gebruikelijk voor zoiets. Neem kontakt op en zeg dat je wat later zult betalen.
Doe het wel schriftelijk en zet er een betalingsdatum op die je dan wel zelf moet respekteren.
Hierdoor hebben zij dan een bewijs, dat ze later tegen U kunnen gebruiken, indien je je beloften niet nakomt.
Dat stelt hen gerust en zullen ze niet zo snel to procederen of ingebrekestelling overgaan.

dieke
Berichten: 1299

#5 , 10 apr 2008 12:39

Die 30 dagen zijn volgens mij helemaal niet standaard. Ik geloof zelfs dat in principe een factuur inderdaad contant betaalbaar is, tenzij uitschrijver van het factuur een langere betalingstermijn voorziet.

paling
Berichten: 280

#6 , 20 apr 2008 09:28

>>Graag had ik dan ook geweten wanneer ik deze faktuur uiterlijk moet voldoen.

welke (betalings)datum is vermeld op de bestelbon ?

een (betalings)datum op je faktuur die niet vermeld staat op je bestelbon is mijne inziens een niet afzonderlijk onderhandelde bepaling .

zou zeggen net zoals zij de werken gaan uitvoeren "zo vlug mogelijk doen" .

Terug naar “Consumenten Koop”