terugbetaling Ryanair

Marijke66
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

terugbetaling Ryanair

#1 , 18 sep 2018 11:24

Beste,
Op donderdag 14 juni ll vlogen we met Ryanair naar Toulouse. Terugvlucht was gepland op zondag 17 juni. Echter op vrijdagavond kregen we via sms bericht dat onze terugvlucht geannuleerd werd. Op vrijdag konden we niemand contacteren van Ryaniar. Op zaterdag is ons dat wel gelukt, echter het voorstel van hun was met de volgende vlucht op donderdag 21 juni terug te vliegen. Dit was wegens omstandiheden voor ons geen optie. Dan werd voorgesteld om zelf een terugreis te boeken bij een low budgetmaatschappij waarvan we een lijst ontvingen. We hebben dan op maandag, 1 dag later dan oorspronkelijk voorzien, een terugvlucht genomen met de maatschappij EasyJet, van Toulouse naar Lille (Rijsel Frankrijk). Een rechtstreekse vlucht naar Charleroi was er niet, dit was de beste en enige optie. In Lille ( Rijsel Frankrijk ) hebben we een taxi moeten nemen naar Charleroi, waar onze auto op een smartparking, nabij de luchthaven, stond. Totale onkosten van deze terugvlucht, taxi en 1 extra nacht parking bedroeg 581,00 € De overnachting hebben we in de luchthaven kunnen regelen dat dat onmiddellijk op kosten van Ryanair was.
Ik heb een EU261 Declaratieformulier schadevergoeding en onkosten ingediend, samen met de onkostennota's. Nu heb ik een terugbetaling ontvangen van 47.04€ wat overeenkomt met de oorspronkelijke onkosten van de vlucht van Ryanair. Kan dit zomaar ? Wat met de onkosten die we hebben moeten maken om tijdig thuis te komen en een schadevergoeding omdat we één dag later thuis gearriveerd zijn.
Op de mail van Ryanair kan ik niet antwoorden. Hopelijk kunnen jullie me raad geven hoe ik mijn onkosten kan terugvorderen.

mvg

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Didymus
Berichten: 2061

#2 , 18 sep 2018 11:36

Roept Ryanair overmacht in voor het annuleren van uw vlucht?

Hier staat het stappenplan dat u kan volgen om volgens de Europese regels te worden vergoed: https://europa.eu/youreurope/citizens/t ... dex_nl.htm

Maatschappij in kwestie staat er niet bepaald bekend om om vrijwillig schadevergoedingen uit te betalen, bereid u dus voor op een lange procedure.
"sowieso" schrijf je zo.

jureca
Berichten: 77
Juridisch actief: Ja

#3 , 18 sep 2018 14:57

Zowel in het geval van annulering als in het geval van een vertraging van meer dan 3 uur van uw vlucht, heeft u recht op een schadevergoeding, tenzij u hiervan tijdig werd geïnformeerd:

A. Minstens 2 weken voor uw vertrek
B. Tussen 2 weken en 7 dagen voor uw vertrek en er werd u een nieuwe vlucht aangeboden die maximum 2
uur vroeger vertrekt en maximum 4 uur later aankomt dan de oorspronkelijke, geannuleerde vlucht
C. Minder dan 7 dagen voor uw vertrek en er werd u een nieuwe vlucht aangeboden die maximum 1 uur
vroeger vertrekt en maximum 2 uur later aankomt dan de oorspronkelijke, geannuleerde vlucht
D. Wanneer u niet tijdig werd geïnformeerd en er aan alle voorwaarden werd voldaan, kan u een
schadevergoeding krijgen per passagier:
- Voor alle vluchten tot en met 1 500 km: € 250,00
- Voor alle vluchten binnen de EU van meer dan 1 500 km: € 400,00
- Voor alle vluchten buiten de EU tussen 1 500 km en 3 500 km: € 400,00
- Voor alle vluchten buiten de EU van meer dan 3 500 km: € 600,00

Alle informatie om deze vergoeding te ontvangen kan u vinden op de volgende pagina: https://www.jureca.be/gratis-juridisch- ... rde-vlucht

Veel succes!

Reclame

Terug naar “Consumenten Koop”