Beste,
Op donderdag 14 juni ll vlogen we met Ryanair naar Toulouse. Terugvlucht was gepland op zondag 17 juni. Echter op vrijdagavond kregen we via sms bericht dat onze terugvlucht geannuleerd werd. Op vrijdag konden we niemand contacteren van Ryaniar. Op zaterdag is ons dat wel gelukt, echter het voorstel van hun was met de volgende vlucht op donderdag 21 juni terug te vliegen. Dit was wegens omstandiheden voor ons geen optie. Dan werd voorgesteld om zelf een terugreis te boeken bij een low budgetmaatschappij waarvan we een lijst ontvingen. We hebben dan op maandag, 1 dag later dan oorspronkelijk voorzien, een terugvlucht genomen met de maatschappij EasyJet, van Toulouse naar Lille (Rijsel Frankrijk). Een rechtstreekse vlucht naar Charleroi was er niet, dit was de beste en enige optie. In Lille ( Rijsel Frankrijk ) hebben we een taxi moeten nemen naar Charleroi, waar onze auto op een smartparking, nabij de luchthaven, stond. Totale onkosten van deze terugvlucht, taxi en 1 extra nacht parking bedroeg 581,00 € De overnachting hebben we in de luchthaven kunnen regelen dat dat onmiddellijk op kosten van Ryanair was.
Ik heb een EU261 Declaratieformulier schadevergoeding en onkosten ingediend, samen met de onkostennota's. Nu heb ik een terugbetaling ontvangen van 47.04€ wat overeenkomt met de oorspronkelijke onkosten van de vlucht van Ryanair. Kan dit zomaar ? Wat met de onkosten die we hebben moeten maken om tijdig thuis te komen en een schadevergoeding omdat we één dag later thuis gearriveerd zijn.
Op de mail van Ryanair kan ik niet antwoorden. Hopelijk kunnen jullie me raad geven hoe ik mijn onkosten kan terugvorderen.
mvg