Hallo iedereen
Sinds een maand lig ik in discussie met een vrouw die custom made goederen verkoopt via Facebook.
Om een lang verhaal kort te maken: ik bestelde op 2 augustus een aantal custom made goederen voor een bedrag van €69,50 incl. verzending.
De goederen zouden meteen na betaling verzonden worden maar al snel bleek dat de dame in kwestie ons aan het lijntje zou houden.
Uiteindelijk werden de goederen na lang discussiëren pas op 5 september bij mij afgeleverd.
Ik verduidelijk even dat de vrouw in kwestie gewoon via een facebookprofiel verkoopt en geen duidelijk retourneringsbeleid e.d. heeft.
Zelf zegt ze wel ingeschreven te zijn bij de KBO maar ik vind haar nergens terug.
Na eindelijk het order te hebben ontvangen, bleek dat de goederen in kwestie niet afgewerkt waren, daar had ik uiteraard wel voor betaald.
Nu eis ik dus van de verkoopster dat ze de goederen retour neemt (want ze zijn doordat ze onafgewerkt zijn onbruikbaar voor mij) en dat ze mij mijn geld + retourkosten terugbetaalt.
Het eerste heeft ze gedaan, nl. €69,50 teruggestort, maar de retourkosten wil ze niet terugbetalen. Ze beroept zich op de Belgische wetgeving die
stelt dat een verkoper de retourkosten mag doorrekenen aan een klant.
Maar nu vraag ik me af: is dit hier wel van toepassing ? Enerzijds werden de goederen veel te laat geleverd, anderzijds zijn de geleverde goederen niet de goederen waarvoor ik betaald heb. Moet ik dan alsnog de retourkosten betalen ?
Alvast bedankt !
Flore