Nieuwe wagen maar door de garage 1 dag ingeschreven?

josi
Topic Starter
Berichten: 551

Nieuwe wagen maar door de garage 1 dag ingeschreven?

#1 , 10 sep 2018 10:18

Ik wil een nieuwe wagen kopen en laat een prijsofferte maken met overname van mijn wagen.De verkoper maakt me een tamelijk goede prijs voor een nieuwe wagen die in stock is.Nu zegt hij ineens dat de wagen wel één dag is ingeschreven door de garage,iets verplicht van BLTP of zo?Ik vind hier niets van terug,is het in mijn nadeel om deze wagen alsnog te bestellen?
Vriendelijk bedankt voor de raad want ik ben een leek op dit gebied.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#2 , 10 sep 2018 10:25

Waarvoor staat BLTP?
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

josi
Topic Starter
Berichten: 551

#3 , 10 sep 2018 10:32

Ik zou het niet weten want vind er niets van terug op het internet,misschien heb ik dit verkeerd begrepen.Hij zei wel duidelijk dat de wagen voor 1 dag door de garage was ingeschreven,dit is blijkbaar iets nieuw.

Reclame

Meeboo
Berichten: 1488

#4 , 10 sep 2018 10:32

heeft te maken met de nieuwe CO2 test

vanaf 1 september is deze van kracht en vele stockwagens zouden vanaf dan niet meer kunnen ingeschreven worden waardoor vele concessiehouders de wagens zelf al hadden ingeschreven om geen waardeverlies te hebben of achter te blijven met onverkoopbare wagens omdat ze vanaf 01/09 niet meer ingeschreven kunnen worden

https://www.demorgen.be/binnenland/stor ... oogle.com/
Laatst gewijzigd door Meeboo op 10 sep 2018 10:50, 1 keer totaal gewijzigd.