Nieuwe wagen maar door de garage 1 dag ingeschreven?

josi
Topic Starter
Berichten: 551

Nieuwe wagen maar door de garage 1 dag ingeschreven?

#1 , 10 sep 2018 10:18

Ik wil een nieuwe wagen kopen en laat een prijsofferte maken met overname van mijn wagen.De verkoper maakt me een tamelijk goede prijs voor een nieuwe wagen die in stock is.Nu zegt hij ineens dat de wagen wel één dag is ingeschreven door de garage,iets verplicht van BLTP of zo?Ik vind hier niets van terug,is het in mijn nadeel om deze wagen alsnog te bestellen?
Vriendelijk bedankt voor de raad want ik ben een leek op dit gebied.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#2 , 10 sep 2018 10:25

Waarvoor staat BLTP?
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

josi
Topic Starter
Berichten: 551

#3 , 10 sep 2018 10:32

Ik zou het niet weten want vind er niets van terug op het internet,misschien heb ik dit verkeerd begrepen.Hij zei wel duidelijk dat de wagen voor 1 dag door de garage was ingeschreven,dit is blijkbaar iets nieuw.

Reclame

Meeboo
Berichten: 1488

#4 , 10 sep 2018 10:32

heeft te maken met de nieuwe CO2 test

vanaf 1 september is deze van kracht en vele stockwagens zouden vanaf dan niet meer kunnen ingeschreven worden waardoor vele concessiehouders de wagens zelf al hadden ingeschreven om geen waardeverlies te hebben of achter te blijven met onverkoopbare wagens omdat ze vanaf 01/09 niet meer ingeschreven kunnen worden

https://www.demorgen.be/binnenland/stor ... oogle.com/
Laatst gewijzigd door Meeboo op 10 sep 2018 10:50, 1 keer totaal gewijzigd.

josi
Topic Starter
Berichten: 551

#5 , 10 sep 2018 10:40

Het gaat over een nieuwe Nissan Qashqai,1200 turbo.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#6 , 10 sep 2018 11:57

Als ik dat zo lees, is dit dus een wagen die niet echt aan de nieuwe normen voldoet, dan, maar nog net op de valreep ingschreven werd door de garage om aan die nieuwe normen te ontsnappen. Geen idee of ik zo'n wagen zou aanvaarden, eigenlijk...

Los daarvan: ik rij ook met een Nissan Qashqai en ben daar wel héél tevreden van (Is wel een diesel, nu bijna 7 jaar oud en 200.000 km op de teller). Mij volgende wagen zal waarschijnlijk terug een Qashqai zijn (uiteraard geen diesel meer, benzine, hybride, elektrisch, we'll see), maar als de verkoper zou zeggen dat hij héél even ingeschreven was op de dealer zelf om dergelijke reden, zou ik toch vragen om een offerte te maken voor een model dat wel aan de nieuwe normel voldoet, eerlijk gezegd...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

josi
Topic Starter
Berichten: 551

#7 , 10 sep 2018 12:18

Beste,de verkoper heeft dit snel na de testrit vermeld,zei iets van dat dit verplicht was maar om eerlijk te zijn heb ik het niet echt goed begrepen.In de brochure staat voor dit model:N-Connecta DIG-T 115 bij Co2 emissie 129 g/km.Is een benzine,nieuw model.

Franciscus
Berichten: 38596

#8 , 10 sep 2018 12:46

Voor het nieuwe model ?
Gezien ingeschreven is er een inschrijvingsboekje hebt u dat gezien?
dan weet u type en bouwjaar.
Zal inderdaad zijn zoals @Gebruiker21 heeft geschreven.
En vermoedelijk met een korting van 25%

mava105
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#9 , 10 sep 2018 12:56

Was recent nog op TV nieuws.
De wagens zouden wel voldoen maar de wachttijden voor de test zijn lang, en sommige modellen mogen niet meer verkocht mogen worden zonder die nieuwe test

josi
Topic Starter
Berichten: 551

#10 , 10 sep 2018 13:11

Alle stockwagens worden momenteel met een serieuze korting verkocht maar het is wel degelijk New Qashqai met 0 km.Is die eerste inschrijving dan nadelig voor me?

bosprocureur
Berichten: 6854

#11 , 10 sep 2018 14:19

Nadelig? mijns inziens niet meer, normaal gezien is het eventuele nadeel gecompenseerd door de interessante prijs.

maar dat inschrijven is , als ik het goed begrepen heb, iets waartoe de constructeurs en invoerder quasi verplicht zijn, wegens de korte overgangstermijn naar de nieuwe regels toe.

jo.
Berichten: 72
Juridisch actief: Nee

#12 , 10 sep 2018 15:56

er zijn ook dag inschrijvingen door garages zodat ze hun jaarlijkse quota halen om een aardige procent te verdienen van de producent, zo'n wagens worden dan ook goedkoop opgekocht en gaan dikwijls ook naar het buitenland of komen naar hier.

josi
Topic Starter
Berichten: 551

#13 , 12 sep 2018 10:56

Iedereen bedankt maar weet nu hoe het zit,het heeft dus wel degelijk met de emissie te maken en daardoor zou ik minder BIV betalen als ik deze wagen koop voor eind september.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#14 , 12 sep 2018 11:47

Iedereen bedankt maar weet nu hoe het zit,het heeft dus wel degelijk met de emissie te maken en daardoor zou ik minder BIV betalen als ik deze wagen koop voor eind september.
Heb je ook een idee of dit invloed heeft op uw jaarlijkse verkeersbelasting? Ik zou dit toch eens in detail uitzoeken moest ik van u zijn. U krijgt die mooie korting niet zomaar "voor uw schoon ogen" zoals ze dit zeggen... :?
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

adizal

#15 , 12 sep 2018 12:59

Uwe wagen is nieuw

maar u hebt hem wel uit 2e hand verkregen want hij is ingeschreven geweest..Daarvoor heeft u dus die korting gekregen...
.

Terug naar “Consumenten Koop”