Verkoop tussen particulieren: gebreken vastgesteld

Mjuzick
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

Verkoop tussen particulieren: gebreken vastgesteld

#1 , 07 sep 2018 16:22

Beste,

Ik had via een facebook-groepje (specifiek voor Lego) een Lego-set gekocht van iemand anders, welke geadverteerd werd als volledig. Ik had hier 105 euro voor betaald wat de marktwaarde is voor deze set (volledig). Ik had reeds voordien al gehandeld met deze persoon, en het was altijd redelijk goed in orde. Maar in dit geval ontbraken er verschillende blokken, waren er blokjes stuk en waren er stukjes in de verkeerde kleur. Ik sprak hem hierop aan, en hij zegt dat hij die extra stukjes toch niet kan vinden. Ik stelde vervolgens voor om de koop ongedaan te maken, maar zijn excuus was "dat hij nooit sets terugnam en dat hij al onder zijn prijs heeft verkocht". Hij adverteerde de set als volledig en heeft niets vermeld van al de gebreken in de set, die zeer duidelijk aanwezig waren.

Ik ben de set zelf gaan ophalen (we werken allebei in hetzelfde (grote) bedrijf), dus onkosten qua vervoer zijn onbelangrijk.

Welke opties heb ik hier? Mij er gewoon bij neerleggen (en een hoop extra kosten maken), blijven aandringen voor een oplossing zoals het terugnemen van de set, of eventueel zelfs aangifte gaan doen bij de politie? Of zijn er nog alternatieven die minder drastisch zijn?

Bedankt voor jullie antwoorden,
Mjuzick

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 07 sep 2018 16:31

Aankopen tussen particulieren is er geen garantie, je kan hem in gebreke stellen met een AS , en naar de rechtbank gaan
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Franciscus
Berichten: 38583

#3 , 07 sep 2018 16:38

Wordt dus vrederechter...of bij die persoon niet meer kopen en hem slechte notering geven op dat faceboekgroepje.

Reclame

Mjuzick
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#4 , 07 sep 2018 16:47

Wordt dus vrederechter...of bij die persoon niet meer kopen en hem slechte notering geven op dat faceboekgroepje.
Jammer genoeg de enige beheerder van het groepje en tevens de enige persoon die er iets in kan posten...

Franciscus
Berichten: 38583

#5 , 07 sep 2018 17:46

dan stelt u faceboek in kennis dat er gefraudeerd wordt op hun site.

bosprocureur
Berichten: 6853

#6 , 07 sep 2018 17:57

Is dat niet wat drastisch als er geen echt bewijs voorligt?

Terug naar “Consumenten Koop”