Aankoop auto die achteraf schade heeft

Dave van Kessel
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Aankoop auto die achteraf schade heeft

#1 , 29 aug 2018 21:57

Beste, 3weken geleden heb ik een auto gekocht
Nu begint ik er achter te komen dat hij voor flink inelkaar gezeten heeft.. naad van de motorkap klopt niet steunbalk krom voor. Scheuren in de motor ruimte ? Kan ik hier iets aan doen.
Ja ik heb een formulier getekent dat ik bewust ben van de staat van het voertuig. Maar eigelijk was ik dat totaal niet. Heb hem bij een handlaar gekocht met garantie zoals de wet hem beschrijft
Help !
Mvg Dave

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Blaatpraat
Berichten: 3793

#2 , 29 aug 2018 23:23

Rijdt de auto zoals het hoort? Dan zult u mijns inziens weinig kunnen doen, u kon de auto op voorhand immers grondig geïnspecteerd hebben.

bosprocureur
Berichten: 6854

#3 , 30 aug 2018 13:32

Hoe was het keuringsverslag?

Slijten banden gelijkmatig ?
Scheuren in de motorruimte? Is dat gewoon oppervlakkig, of in dragende delen?

Handelaar wordt verondersteld op de hoogte te zijn van de toestand, en is gewoon verplicht waarborg te geven, minstens één jaar.

Reclame

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#4 , 30 aug 2018 15:08

Als hij gekeurd is dan is hij ook veilig, en met die draagbalken zal die wel in de normen zijn anders word die afgekeurd.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Dave van Kessel
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#5 , 30 aug 2018 15:14

Hoe was het keuringsverslag?

Slijten banden gelijkmatig ?
Scheuren in de motorruimte? Is dat gewoon oppervlakkig, of in dragende delen?

Handelaar wordt verondersteld op de hoogte te zijn van de toestand, en is gewoon verplicht waarborg te geven, minstens één jaar.
Foutloos door de keuring. Lagen nieuwe banden op maar uitlijning is na gekeken en goed. Scheur zit rechts voor in de veerpoot houder, ik ga de handlaar zometeen confronteren met het feit

Dave van Kessel
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#6 , 30 aug 2018 15:15

Als hij gekeurd is dan is hij ook veilig, en met die draagbalken zal die wel in de normen zijn anders word die afgekeurd.
Dat kan maar als je 12.500euro voor een auto betaalt ga je er vanuit dat deze in orde is.. de neus staat 1cm uit zijn positie.

bosprocureur
Berichten: 6854

#7 , 30 aug 2018 15:35

Hoe hebt u dat gezien ?

Wegligging ? Bandenslijtage? … of gewoon iemand die een opmerking maakte ?


Indien het een wezenlijk gebrek uitmaakt, dus niet louter esthetisch, hebt u misschien toch rechten ivm waarborg.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#8 , 30 aug 2018 15:39

U betaald zo maar 12.500€ zonder dat je u laat vergezellen van een vakman, en als je zo iets koopt dan geef je toch eens 137€ uit om deze in een diagnose center te laten controleren !, die 137€ hadden u nu zeer veel miserie bespaart !

Heb je deze verkoper al gecontacteerd ?

Er passeren hier elke dag de revue met tweede hands wagens !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Terug naar “Consumenten Koop”