Aankoop smartphone op webshop

smartphonerecht
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Aankoop smartphone op webshop

#1 , 28 aug 2018 17:02

Hallo,

Ik zit met een vervelende situatie:

Een aantal weken geleden heb ik een smartphone gekocht via een bekende smartphone webshop in Nederland.
Eenmaal ik deze via de post ontvangen had bleek deze al geopend te zijn door de webshop ter controle op volledigheid en was de originele seal en beschermfolie op het toestel al verdwenen, ze hadden er zelf twee seals van hun op geplakt. Ook bleek de originele stekker er niet meer bij te zitten, er zat een stekker van een ander merk bij.

Dit vond ik totaal niet kunnen en heb ik gebruik genomen van het recht om het toestel terug te sturen (door verkoop op afstand).
Eenmaal het toestel ontvangen en gecontroleerd was door hun hebben ze me een mail gestuurd dat ze maar 90% konden terug betalen omdat er gebruiksschade (krassen) op het toestel waren gevonden. Natuurlijk is er gebruikersschade want dat is de reden waarom ik het terug verstuurd heb dus zou ik graag de volle 100% terug willen krijgen.

Het versturen van mails naar elkaar is nu al even bezig en buiten hun die herhalen wat ik in mijn mails schrijf komt er maar geen beweging in.

Wat kan ik doen?

Alvast bedankt voor jullie tijd.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Didymus
Berichten: 2061

#2 , 28 aug 2018 17:16

Aangetekend in gebreke stellen met een duidelijke tijdslijn en overzicht van de gevoerde communicatie. Daarna de Europese procedure voor kleine geschillen opstarten: https://www.eccbelgie.be/uw-rechten/rec ... geschillen
"sowieso" schrijf je zo.

smartphonerecht
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 28 aug 2018 17:45

Aangetekend in gebreke stellen met een duidelijke tijdslijn en overzicht van de gevoerde communicatie. Daarna de Europese procedure voor kleine geschillen opstarten: https://www.eccbelgie.be/uw-rechten/rec ... geschillen
Danku voor uw reactie

Reclame

Terug naar “Consumenten Koop”