#8 , 28 aug 2018 05:23
Een autokeuring in België word door een privé firma uitgevoerd en is enkel een veiligheidskeuring op het moment van de keuring, deze heeft niks met de mechanische staat of carrosserie toestanden zolang er geen veiligheidsproblemen zijn te maken, en al de rest is zoals je zelf schreef kletskoek .
En een veiligheidskeuring bestaat uit, remmen, lichten, zelfdragend koetswerk, ophanging wielen, stuur inrichting, spelling op de wielassen en de wettelijke accessoires, zoals verbandkist, gevaren driehoek, blusapparaat, claxon etc ..
Het enige wat je kan doen is het keuring center voor de rechter brengen, dat ze verleden jaar hun werk niet voldoende nauwkeurig hebben gedaan, en daar wens ik je zeer veel succes mee !
Tenzij je 2 jaar garantie had op de factuur, of tenzij je een zelfstandige bent dan heb je sowieso geen garantie bij een tweede hands wagens die voor de zaak gebruikt word.
Persoonlijk vind ik u de schuldige, omdat u geen vakman mee genomen heeft als je de aankoop deed, en zeker bij een bestelwagen de onderkant zeer nauwkeurig inspecteren, Wat de distributie riem betreft zou je moeten weten hoelang en hoeveel km die er op ligt, 80.000km is de norm om dit te vernieuwen .
En al de rest van het B.Wetboek dit is pas kletskoek, de kosten zijn vele malen groter, dan de opbrengst die zeer onzeker is, zelfs bijna nihil om te winnen.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.