Aankoop 2de handswagen

Wdejong
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Aankoop 2de handswagen

#1 , 25 aug 2018 16:37

Beste

Ik heb in een erkende garage een wagen besteld en de bestelbon reeds getekend. Ook zouden ze mijn huidige wagen overnemen. Ook daar zijn de documenten opgemaakt. Daarna ben ik teruggeweest om te annuleren. Dit kon niet volgens de verkoper omdat alles reeds was opgestart (transport en hestellingen). Ik zou dan 15% van de aankoopprijs moeten betalen om te annuleren. Klopt dit?

Mvg

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
bosprocureur
Berichten: 6853

#2 , 25 aug 2018 16:43

Wat staat er in de algemene voorwaarden, waarvan u dus zou moeten kennis hebben?

Wdejong
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 26 aug 2018 08:51

3.2 ingeval van niet-uitvoering door de overdrager van zijn verbintenis tot levering van het tweedehandsvoertuig binnen de 8 dagen vanaf levering van het nieuw voertuig, zal de overname van rechtswege en zonder voorafgaande ingebrekestelling als nietig en niet-bestaande worden beschouwd.

Reclame

bosprocureur
Berichten: 6853

#4 , 26 aug 2018 13:41

Als de annulering slaat op die eigen wagen die u verkocht, dan is het antwoord zonneklaar. Wijs de verkoper op de algemene voorwaarden.

Terug naar “Consumenten Koop”