boeking reis Madeira

Frankjoos
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

boeking reis Madeira

#1 , 24 aug 2018 16:02

Beste:
ik wil graag raad over de volgende boeking die ik heb gedaan bij Neckermann alias Thomas Cook.
Op 07.07.2018 boeken wij een reis voor 7 dagen naar Madeira ( van 15.12.2018 t.e.m. 22.12.2018 )
Op 11.07.2018 krijg ik de bevestiging met de volledige berekening ( totaal 450.98 € ) en doe op dezelfde dag een voorschotbetaling van 186.07€ ( zoals ze vragen )
Op 21.07.2018 ( 10 dagen na ontvangst rekening en betaling voorschot volgens afrekening ) krijg ik een nieuwe afrekening die volledig dezelfde berekening inhoud met gewoon een regeltje bij waarop staat Correctie reisprijs. En deze houd in dat de prijs van 450.98 naar 1307.69 € gaat. Een meerprijs van 856.71 €. en dan hebben we zogezegd al 10 % korting gekregen van hun omdat het een fout was. We hadden 3 mogelijkheden
ofwel annuleren, of overboeken of gaan voor de prijs die bijna 3 x hoger is. We hadden al 10 dagen een voorschot betaald en de bevestiging gekregen toen ze na 10 dagen die nieuwe prijs mailden. Ik dacht als je de bevestiging en de rekening krijgt dat je reis geboekt is (uitgezonderd toeslag brandstof) dat je reeds voorbij de kassa bent. Ik heb de nodige bewijzen van hun eerste en tweede bevestiging + alle mails die ik tot op heden gestuurd heb. Mijn verlof is geboekt voor die periode en kan niet meer gewijzigd worden en ik kan geen nieuwe reis vastleggen omdat ik niet weet wat ze gaan doen. WAT TE DOEN ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38592

#2 , 06 sep 2018 23:05

Ook Fod economie dienst inspectie niet vergeten

Gezien reis is geboekt in BE is zo wie zo de bE wetgeving van toepassing
Deze zal beter werken.
https://meldpunt.belgie.be/meldpunt/
en
https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q ... mgauG2hPEV

Reclame

Terug naar “Consumenten Koop”