garantie bij vervanging van een nieuw product

medinosaurus
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

garantie bij vervanging van een nieuw product

#1 , 24 aug 2018 13:07

Hallo,

4j geleden kocht ik een AEG vaatwasser van Elektrolux, na 1,10 maanden contacteerde ik hen aangezien ik totaal ontevreden was van de prestaties. De technieker kwam langs en verving het toestel onmiddellijk. Nu na 1,11 maanden gebruik ben ik nog steeds niet tevreden, de vaat is niet poper en alles is steeds kletsnat... eigenlijk hetzelfde probleem als bij het eerste. Ik bel binnen de lopende garantie tijd van dat nieuwe toestel en een technieker komt langs nadat de garantie 4 dagen verlopen is door drukke planningen vanuit hun kant. Hij stelt vast dat de motor kapot is en dat dit 280euro is... het toestel was 450euro... ik twijfel voor herstelling en bedankt de technieker Hij vertrekt, 10 dagen na zijn bezoek zit er een factuur in de bus van Elektrolux. Ik moet 160euro betalen omdat er een technieker langs kwam aan verplaatsing en tijd....
Blijkbaar is de garantie alleen avanf eerste aankoop geldig... terwijl het toch moet vasthangen aan een product en niet aan een aankoop??
Begrijp niet hoe dit kan, is toch frauduleus, ze vervingen het gratis doordat het niet deed wat het moest... dan is er toch een neiuwe garantie van toepassing. Anders kunnen ze zo toch slechtere toestellen in de markt plaatsen?

bedankt voor u advies
mvg
M

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mjers
Berichten: 1788

#2 , 24 aug 2018 13:14

Op het moment dat u een aankoop doet begint de garantie... De garantie begint niet opnieuw te lopen na herstelling of vervanging.

Als u een wagen koopt met 4 jaar garantie en de wagen wordt na 3 jaar vervangen onder garantie, dan hebt u op die nieuwe wagen nog 1 jaar lopende garantie.
De garantietermijn van 4 jaar begint dus niet opnieuw te lopen na de vervanging.
Dit is nu eenmaal de wet.

aceke
Berichten: 138

#3 , 25 aug 2018 08:59

De garantie periode wordt wel opgeschort op moment van melding van probleem tot oplossing. Als u dus 1 maand heeft moeten wachten tot u een nieuw toestel had, dan heeft u een maand langer garantie.
4dagen moeten wachten op technieken maakt niet uit, datum dat je het probleem meld is geldig voor garantie

Reclame

medinosaurus
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

#4 , 27 aug 2018 11:15

Dank en wat dan met het melden van een probleem - denkende binnen garantie. Ze komen en stellen enkel vast... en dan moet ik betalen / zonder enige communicatie vooraf. A la... let wle garantie is verlopen, deze intervenite kost ...euro etc... gewoon ineens factuur?!

Terug naar “Consumenten Koop”