terugname van goederen

scania
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

terugname van goederen

#1 , 24 aug 2018 12:43

Beste allen,

Ik heb eens een vraag omtrent verkochte (nieuwe) goederen die verkocht zijn door een handelaar.
Mijn ouders hebben goederen besteld bij een handelaar, gisteren kregen ze telefoon dat hun goederen geleverd waren dus zij erachter, bij thuiskomst doen ze de verpakking open en zien ze dat de goederen niet goed zijn geleverd bv. verkeerde achtergrond ingeplakt.

Nu is de vraag is deze handelaar verplicht om deze goederen terug te nemen of hoe zit dit dan?

Met vriendelijke groet

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Blaatpraat
Berichten: 3793

#2 , 25 aug 2018 22:56

Ja, dat is de handelaar.
Deze is verplicht om te leveren wat er besteld is.
Het mag ook gaan om een aanpassing van het verkochte product.

Let wel: hebben je ouders bewijs hiervan? Als ze bijvoorbeeld een groene kast besteld hebben, en op de bon staat er gewoon "kast XYZ", dan hebben ze geen bewijs van deze non-conformiteit.
Als dat wel het geval is, mag de verkoper de kast ook gewoon zelf schilderen.

Reclame

Terug naar “Consumenten Koop”