Wagen verkocht

Glen.vs
Topic Starter
Berichten: 19
Juridisch actief: Nee

Wagen verkocht

#1 , 21 aug 2018 07:46

Beste,


Mijn wagen stond te koop voor een €3500,00 wat mij een redelijk schappelijke prijs leek, maar ik kreeg hem niet verkocht voor die prijs...

Vele mensen vonden de wagen te klein of wat dan ook.

Nu is er afgelopen zondag iemand komen kijken en wouw de auto meenemen zonder onderhoud (was eigenlijk nog nodig) en zonder keuring voor €2100,00

Ik ging hier uiteindelijk mee akkoord.

Wagen is nu bij de koper. heb mijn nummerplaten er afgehaald en de papieren van het kentekenbewijs en verzekering bijgehouden.

Ben ik nu in fout omdat ik een nieuwe Carpass ben vergeten te laten maken? Er zat echter wel nog een Carpass in 2016 (toen ik de wagen kocht), maar de koper gaf bitter weinig om de papieren terwijl hij zei particulier te zijn.


Hij heeft tevens wel een verkoopcontract getekend.

mvg,
Glen.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Oude Belg
Berichten: 3192

#2 , 21 aug 2018 08:33

De verkoop is problematisch.
Een Car-Pass is verplicht! De wet voorziet dat de particuliere koper die geen Car-Pass heeft gekregen, de ontbinding van de koopovereenkomst kan eisen. Wanneer hij zich daartoe tot de rechter wendt, zal deze de ontbinding van de koop bevelen. De koop zal dus als onbestaande worden beschouwd en de verkoper zal de aankoopsom aan de koper moeten terugbetalen.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#3 , 21 aug 2018 09:20

Als die man een doehetzelver is en zelf naar de keuring gaat zal je van hem niks meer horen !

Een carpas is toch maar voor te controleren of de km correct zijn, maar is wel wettelijk als men er naar vraagt
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

jo.
Berichten: 72
Juridisch actief: Nee

#4 , 21 aug 2018 17:40

je had wel je inschrijvingsbewijs moeten meegeven, nu kan hij er niets mee doen mits verkoop van stukken.

Glen.vs
Topic Starter
Berichten: 19
Juridisch actief: Nee

#5 , 22 aug 2018 08:15

je had wel je inschrijvingsbewijs moeten meegeven, nu kan hij er niets mee doen mits verkoop van stukken.
Het inschrijvingsbewijs heeft hij.

jo.
Berichten: 72
Juridisch actief: Nee

#6 , 22 aug 2018 21:17

Wagen is nu bij de koper. heb mijn nummerplaten er afgehaald en de papieren van het kentekenbewijs en verzekering bijgehouden
oke ik verstond dit zo, de's te beter voor uw koper.

Terug naar “Consumenten Koop”