online bestelling deels niet geleverd

Peter Selie
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

online bestelling deels niet geleverd

#1 , 20 aug 2018 19:34

Hallo

Een 3-tal weken bestelde ik 2 opbergrekken (bij een grote Belgische doe-het-zelf-keten beginnende met een 'Br....').
Enkele dagen later werden er 5 pakketten afgeleverd, voor de 2 rekken. Ik was niet thuis, dus heb niks kunnen tekenen noch online bevestigd, werd gewoon voor de deur gezet, ik kreeg een mail met daarin de codenummers van de 5 pakketten.
Toen ik 2 dagen later de rekken in elkaar wou zetten merkte ik dat van 1 van de 2 rekken enkel houten platen waren geleverd, niet het frame (= 6de ontbrekende pak). Ik heb de dag zelf nog (zaterdagavond) melding gemaakt via het online loket.

Maandag nadien belde ik onmiddellijk naar de helpdesk voor alle zekerheid, m'n zou het onderzoeken en het nodige doen. Zij beloofden tussen de 3 en 5 werkdagen het 6de pakket te leveren. Dezelfde week, zaterdag, toch nog maar eens gebeld, het kwam in orde... Nog enkele dagen later toch nog maar eens gebeld, m'n gaf aan dat er ergens een fout was gebeurd. Men adviseerde me om zelf met de leverancier te bellen en het te regelen, wat ik toch wel heel straf vond gezien ik als klant - vind ik - niet zelf moet zou moeten gaan uitvissen. Intussen 2 weken verder, heb andermaal een bericht gestuurd naar het online loket dat ik ofwel m'n geld terug wil ofwel gewoon het pakket wil toegestuurd krijgen (gezien de beloofde belevering van 3 à 5 werkdagen ver overschreden werd).


Ik heb op dit ogenblik niet al te veel hoop om het 2de pakket snel te zien. Ik ben allesbehalve te spreken van dergelijke 'service' en wil een oplossing, liefst rek ofwel geld terug.
Vraag is: hoe pak ik het aan? Aangetekende brief naar de hoofdzetel sturen? Met wat erin?
Of moet ik hiervoor klacht indienen bij politie? Of bij loket FOD Economie?
Komen dit soort zaken voor de rechtbank? Zo ja dewelke?
Wat is de kans dat ik m'n geld nog terugzie? 1 rek kost 150 euro...

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
The Oscars
Berichten: 522
Juridisch actief: Nee

#2 , 21 aug 2018 09:08

Aangezien het een online aankoop betreft, kunt u de koop annuleren conform artikel VI. 47 WER met de daaraan gekoppelde terugbetaling van het aankoopbedrag overeenkomstig artikel VI. 50 WER. U kunt dit bijvoorbeeld doen via e-mail.
.

WP002
Berichten: 1479

#3 , 22 aug 2018 11:37

Aangezien het een online aankoop betreft, kunt u de koop annuleren conform artikel VI. 47 WER met de daaraan gekoppelde terugbetaling van het aankoopbedrag overeenkomstig artikel VI. 50 WER. U kunt dit bijvoorbeeld doen via e-mail.
Is daarvoor de termijn niet verstreken? Koper spreekt over 3 weken en ik dacht dat de herroepingstermijn 2 weken was.

Reclame

The Oscars
Berichten: 522
Juridisch actief: Nee

#4 , 22 aug 2018 14:30

Nee. De bedenktermijn verstrijkt 14 dagen nadat de koper de laatste zending of laatste onderdeel in zijn bezit heeft, zie artikel VI.47, paragraaf 2 WER.
.

WP002
Berichten: 1479

#5 , 22 aug 2018 16:22

Dan loopt de tijd inderdaad nog... en dan zou ik inderdaad opzeggen als ik van u was, en het produkt bij een deugdelijke handelaar kopen.

Terug naar “Consumenten Koop”