Pagina 1 van 1

fout aan de kassa

Geplaatst: 17 aug 2018 13:14
door grensgeval
Beste

Een paar weken geleden heb ik badkamermeubels besteld bij gamma.
Een paar dagen geleden heeft een vriend deze opgehaald, en nu stel ik vast dat ze een fout hebben gemaakt in hun nadeel van 400€
ik heb momenteel nog geen contact opgenomen, als ook geen bericht van hen gehad.
Nu vroeg ik mij af wat op dat vlak mijn rechten zijn. Voor zover ik het snap hebben ze toch de goederen (verkeerd) afgerekend en meegegeven.

Re: fout aan de kassa

Geplaatst: 17 aug 2018 14:06
door LeenW
Ze kunnen u verplichten het restbedrag te betalen. Als u tevreden bent van het bedrijf, zou het u ook sieren moest u ze zelf in kennis stellen van hun fout.

Re: fout aan de kassa

Geplaatst: 18 aug 2018 18:04
door tira00
Niks zeggen en iets leuks gaan doen met die 400 euro.

Re: fout aan de kassa

Geplaatst: 18 aug 2018 18:45
door bosprocureur
Foei. Als ik op facebook zat, zou ik direct opzoeken hoe iemand te defrienden. :evil: :evil:

Nu ja, de beslissing ligt bij u, de raad die u eerder al kreeg was anders.

Re: fout aan de kassa

Geplaatst: 18 aug 2018 18:56
door LeenW
Niks zeggen en iets leuks gaan doen met die 400 euro.
Betaalt u dan het bedrag terug aan TS als de winkel achteraf zijn geld komt vragen?

Re: fout aan de kassa

Geplaatst: 18 aug 2018 21:21
door tira00
Ben er zeker van dat die winkel het bedrag niet komt opeisen.

Re: fout aan de kassa

Geplaatst: 18 aug 2018 21:25
door Oude Belg
Ben er zeker van dat die winkel het bedrag niet komt opeisen.
U bent de eigenaar van die winkel?

Re: fout aan de kassa

Geplaatst: 18 aug 2018 23:04
door Sirkii
Ik heb geen weet van een wet die je zou verplichten dit te melden (maar k ken niet alle wetten want het zijn er veel te veel ;-)).

Maar als G* die 400€ zou vorderen zijn er wel wetten die je de betaling ervan opleggen.

Het melden zou je sieren maar k geef toe dat ik dat ook al wel eens niet gedaan heb ...

Re: fout aan de kassa

Geplaatst: 19 aug 2018 09:17
door tira00
Ben er zeker van dat die winkel het bedrag niet komt opeisen.
U bent de eigenaar van die winkel?
Hebt u enig idee hoeveel fouten er per dag gemaakt worden aan de kassa's? Voor hoeveel geld het is per dag?

Re: fout aan de kassa

Geplaatst: 19 aug 2018 09:31
door mava105
Hebt u enig idee hoeveel fouten er per dag gemaakt worden aan de kassa's? Voor hoeveel geld het is per dag?
En die fouten worden op een of anders manier doorgerekend aan latere klanten, dus ook aan u en mij. Dus van die 400 € betalen wij allemaal mee :evil:

Re: fout aan de kassa

Geplaatst: 19 aug 2018 09:38
door bosprocureur
Daar hebt u ook een punt.
Maar vergissingen van bv minder dan 5 € zijn, in de ene of andere richting, eerder te verwaarlozen, en daar zal allicht niemand van wakker liggen.

Maar eens dat het over en paar honderd Euros gaat, wordt het mijns inziens anders. Daar kan men moeilijk zeggen dat de klant het "niet gezien heeft" , tenzij het over een kasticket of factuur van een veelvoud van die som gaat. En dan nog.


TS komt dus hier op het forum een vraag stellen over een fout van 400 €, met de naam van de winkel en met vermelding van het genre artikel dat hij gekocht heeft, en ongeveer in zeer grote trekken het tijdstip. De kans is groot dat er met bankkaart betaald is. Een kassier die een beetje bij de pinken is kan zich iets herinneren, en als er dan met bankkaart betaald is.... Of heb ik te veel Agatha Christie en haar recentere opvolgers gelezen?

Re: fout aan de kassa

Geplaatst: 19 aug 2018 09:50
door Bart Vissers
Je had misschien een voorschot betaald van 400 EUR ;-)