fout aan de kassa

grensgeval
Topic Starter
Berichten: 5

fout aan de kassa

#1 , 17 aug 2018 13:14

Beste

Een paar weken geleden heb ik badkamermeubels besteld bij gamma.
Een paar dagen geleden heeft een vriend deze opgehaald, en nu stel ik vast dat ze een fout hebben gemaakt in hun nadeel van 400€
ik heb momenteel nog geen contact opgenomen, als ook geen bericht van hen gehad.
Nu vroeg ik mij af wat op dat vlak mijn rechten zijn. Voor zover ik het snap hebben ze toch de goederen (verkeerd) afgerekend en meegegeven.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12813

#2 , 17 aug 2018 14:06

Ze kunnen u verplichten het restbedrag te betalen. Als u tevreden bent van het bedrijf, zou het u ook sieren moest u ze zelf in kennis stellen van hun fout.

tira00
Berichten: 929

#3 , 18 aug 2018 18:04

Niks zeggen en iets leuks gaan doen met die 400 euro.

Reclame

bosprocureur
Berichten: 6853

#4 , 18 aug 2018 18:45

Foei. Als ik op facebook zat, zou ik direct opzoeken hoe iemand te defrienden. :evil: :evil:

Nu ja, de beslissing ligt bij u, de raad die u eerder al kreeg was anders.

LeenW
Berichten: 12813

#5 , 18 aug 2018 18:56

Niks zeggen en iets leuks gaan doen met die 400 euro.
Betaalt u dan het bedrag terug aan TS als de winkel achteraf zijn geld komt vragen?

tira00
Berichten: 929

#6 , 18 aug 2018 21:21

Ben er zeker van dat die winkel het bedrag niet komt opeisen.

Oude Belg
Berichten: 3192

#7 , 18 aug 2018 21:25

Ben er zeker van dat die winkel het bedrag niet komt opeisen.
U bent de eigenaar van die winkel?
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Sirkii
Berichten: 5395

#8 , 18 aug 2018 23:04

Ik heb geen weet van een wet die je zou verplichten dit te melden (maar k ken niet alle wetten want het zijn er veel te veel ;-)).

Maar als G* die 400€ zou vorderen zijn er wel wetten die je de betaling ervan opleggen.

Het melden zou je sieren maar k geef toe dat ik dat ook al wel eens niet gedaan heb ...

tira00
Berichten: 929

#9 , 19 aug 2018 09:17

Ben er zeker van dat die winkel het bedrag niet komt opeisen.
U bent de eigenaar van die winkel?
Hebt u enig idee hoeveel fouten er per dag gemaakt worden aan de kassa's? Voor hoeveel geld het is per dag?

mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#10 , 19 aug 2018 09:31

Hebt u enig idee hoeveel fouten er per dag gemaakt worden aan de kassa's? Voor hoeveel geld het is per dag?
En die fouten worden op een of anders manier doorgerekend aan latere klanten, dus ook aan u en mij. Dus van die 400 € betalen wij allemaal mee :evil:

bosprocureur
Berichten: 6853

#11 , 19 aug 2018 09:38

Daar hebt u ook een punt.
Maar vergissingen van bv minder dan 5 € zijn, in de ene of andere richting, eerder te verwaarlozen, en daar zal allicht niemand van wakker liggen.

Maar eens dat het over en paar honderd Euros gaat, wordt het mijns inziens anders. Daar kan men moeilijk zeggen dat de klant het "niet gezien heeft" , tenzij het over een kasticket of factuur van een veelvoud van die som gaat. En dan nog.


TS komt dus hier op het forum een vraag stellen over een fout van 400 €, met de naam van de winkel en met vermelding van het genre artikel dat hij gekocht heeft, en ongeveer in zeer grote trekken het tijdstip. De kans is groot dat er met bankkaart betaald is. Een kassier die een beetje bij de pinken is kan zich iets herinneren, en als er dan met bankkaart betaald is.... Of heb ik te veel Agatha Christie en haar recentere opvolgers gelezen?

Bart Vissers
Berichten: 1564
Juridisch actief: Nee

#12 , 19 aug 2018 09:50

Je had misschien een voorschot betaald van 400 EUR ;-)
Ik heb absoluut geen probleem met foute antwoorden. Ik maak ze ook. Dat is een leerproces.
Wat me wel stoort zijn zij die eigenlijk wel beseffen dat ze fout zaten, maar stijfkoppig volhouden zonder een juridische onderbouw te geven.

Terug naar “Consumenten Koop”