Aankoop niet meer leverbaar

TCLS
Topic Starter
Berichten: 15

Aankoop niet meer leverbaar

#1 , 13 aug 2018 17:36

Vorige maand kocht ik bij een electronicaketen een inbouw combi oven. Er werd een leveringstermijn van 14 werkdagen overeengekomen omdat het toestel niet op voorraad was. Momenteel zijn we 18 werkdagen verder en bel ik om de status van de bestelling op te vragen. De dame aan de telefoon zegt me dat ze dat toestel niet hadden mogen verkopen kmdat het gewoon niet meer leverbaar was, er is zelf geen expo toestel meer te krijgen. Mijn opties zijn: - Een ander toestel uit hun gamme nemen
- Een waardebon ter waarde van mijn voorschot.

Omdat het toestel wat ik nu graag wil niet in hun gamma zit, vraag ik mijn geld terug. Dit word geweigerd.

Kan dat zo maar?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
WP002
Berichten: 1479

#2 , 13 aug 2018 23:21

Neen, dat kan uiteraard niet. Verkoper kan zijn leveringsplicht niet voldoen. Aangetekend betwisten, en dreigen met rechtbank. Over welk bedrag gaat het? Voor kleine bedragen kan het vredegerecht uitkomst bieden.

Reclame

Terug naar “Consumenten Koop”