Verplichting tot betaling Parship

Gerl
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Verplichting tot betaling Parship

#1 , 07 aug 2018 22:14

Op 24/06/2018 heb ik me aangemeld bij Parship met een (betalend) Premium-account. Ik dacht dat ik n kwartaalbestelling had aangeschaft. Bij de bestelling kreeg ik 4 opties om te betalen: in één geheel, per semester, per kwartaal of per maand, met steeds een korting erbij. Maar blijkbaar stond er in de 'deal' dat het om een betaling voor 24 maanden (met de eerste maanden korting) ging. Ik dacht dat ik dat elke maand of driemaandelijks kon opzeggen, maar blijkbaar kan dat pas na de termijn van 24 maanden... Ik heb dus geen kwartaalbestelling maar een aflossing per kwartaal.
Ondertussen heb ik iemand leren kennen en wil ik mijn lidmaatschap opzeggen, maar menen ze bij Parship dat ik nog tot 24/06/2020 zal moeten betalen... Omdat de (betalings-)termijn dan pas afgelopen zou zijn.

Kan dit zomaar? Ik heb niets ondertekend. Kan ik de domiciliëring annuleren of stopzetten op een of andere manier? Kan ik een beroep doen op "een verdwijning van het risico" waardoor een onmiddellijke opzeg kan gebeuren? Er is geen doel meer, gezien ik het bereikt heb...

Ik ontvang voor de volgende betalingen geen enkele service of advies meer, dus ik heb Parship gevraagd wie of wat ik dan nog moet vergoeden/betalen.

Kan iemand mij zo snel mogelijk advies of mogelijkheden geven a.u.b.?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38595

#2 , 07 aug 2018 22:33

Hebt u de Algemene Voorwaarden gelezen?

Het woord kwartaal heb ik nergens zien staan maar ik heb ook niet diep op de site gezocht.

5.2 De opzegging van het betaalde lidmaatschap ("Premium-lidmaatschap") is mogelijk tot zeven dagen voor het einde van de door de klant gekozen looptijd. De opzegging is slechts geldig als deze in uitdrukkelijke, geschreven vorm plaatsvindt (brief, fax of e-mail).

De opzegging is te richten aan:

Per post:

PE Digital GmbH
- Klantenservice Parship België -
Speersort 10
D-20095 Hamburg
Duitsland

Per fax: +49 (0)40 4600 26 178

Thomas Morus
Berichten: 5928
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#3 , 07 aug 2018 22:47

Duidelijke verbintenis.
Door het akkoord voor domiciliëring is het finaal beklonken.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Reclame

Terug naar “Consumenten Koop”