Problemen met recente tweedehandswagen

Taimen Pelckmans
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Problemen met recente tweedehandswagen

#1 , 06 aug 2018 09:47

Goeiedag,

Ik heb eind Juni een Opel Astra gekocht van 3 jaar oud met 51000 km op de teller. Ik heb gekozen voor zo een jonge tweedehandswagen om zoveel mogelijk problemen te vermijden bij een handelaar met meer dan 30 jaar ervaring. Nu heb ik van de eerste week al problemen met het optrekken, de wagen verliest vermogen wanneer hij warm loopt. Nu beginnen er ook rare geluiden te komen van onder de wagen. De wagen is nu al 2x teruggebracht zodat ze binnen de garantie periode het probleem kunnen oplossen ( 1 jaar garantie). De handelaar blijft desondanks volhouden dat er niets mis is met de wagen, ik neem aan dat hij dit wil volhouden tot de garantie periode verlopen is. Ik heb geen idee wat ik kan doen, of bij wie ik hiermee terecht kan. Kan iemand mij advies geven?

Bedankt.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 06 aug 2018 10:36

Een uitgebreide diagnose laten doen bij de VAB !!

Normaal als je een jonge occasie koopt zou je dit moeten laten doen voor je hem koopt .

Een volledige diagnose = Motormodule + Ongevalsmodule + Veiligheidsmodule + Elektronicamodule

Duur 90 minuten prijs 132€

Dan weet je zeker de staat waarin de wagen zich bevind
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Didymus
Berichten: 2061

#3 , 06 aug 2018 10:44

Handelaar ontsnapt niet aan zijn garantieplicht door te proberen een jaar te laten verstrijken aangezien het gebrek is vastgesteld en gemeld tijdens de garantieperiode.
"sowieso" schrijf je zo.

Reclame

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#4 , 06 aug 2018 11:21

Een uitgebreide diagnose laten doen bij de VAB !!
Als VAB te ver uit de buurt is (Zwijndrecht - Antwerpen), kan je ook eens langsgaan in een officiële merkgarage van Opel

Taimen Pelckmans
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#5 , 06 aug 2018 12:11

Als ik deze analyse bij Opel of VAB zou laten uitvoeren en ze vinden het probleem wel, kan ik dan deze kosten door de handelaar laten vergoeden?

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#6 , 06 aug 2018 12:23

Als ik deze analyse bij Opel of VAB zou laten uitvoeren en ze vinden het probleem wel, kan ik dan deze kosten door de handelaar laten vergoeden?
Daar spreek ik men niet over uit, maar u zal wel weten welk vlees je in de kuip heeft, dan zullen er ook geen verassingen meer zijn, want 30 jaar ervaring is geen garantie dat hij zijn stiel wel 100% kent, normaal zou dit toch moeten.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#7 , 06 aug 2018 12:36

Heb 2 x in mijn leven een 2de handswagen aangekocht, en telkens met de verkoper afgesproken om de wagen gedurende één dag te mogen gebruiken, tegen betaling van een kilometervergoeding. In die periode ben ik naar VAB gegaan voor een analyse.
Nooit te klagen gehad van die wagens

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#8 , 06 aug 2018 13:41

Als ik me een wagen koop is het eerste dat ik doe naar de pedalen kijken op slijtage, dan de olie dop ervan en nazien of er geen schuim op staat en dan op de brug om de onderkant te zien, als dit allemaal gedaan is pas de motor doen draaien, en even mee rijden, banden nazien en de speling van de voorwielen bekijken, ik heb nog nooit een kat in een zak gekocht, wagen waar ik nu mee rijd had 75.000 km en nu heb ik er 295.000km mee gereden en dit voor de prijs van 1200€ gekeurd., enkel banden en remmen en bougies en filters zijn vernieuwd en een deel van de uitlaat.
Heeft ook nog geen garage gezien.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Terug naar “Consumenten Koop”