gee factuur meer krijgen (proximus)

1207
Topic Starter
Berichten: 34

gee factuur meer krijgen (proximus)

#1 , 02 aug 2018 09:58

Zoals iedereen weet is de administratie van proximus een zootje.

Bij ons werd begin dit jaar, na heel wat miserie, fiber geïnstalleerd. heel veel bellen, ook rond prijzen, we weten ngo steeds neit hoeveel ons pack nu eigenlijk kost,
We ontvangen een heel pakket (tv, fiber, gsm) maar volgens de website hebben we enkel een gsm abo'tje. Sinds deze maand krijgen wel zelfs geen factuur meer.

Nog eens, voor de zoveelste keer en gegarandeerd zonder succes, naar dat 0800 nr bellen zien we niet zitten.
wat moet/kun je doen als klant om straks geen onaangename verassingen tegen te komen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 02 aug 2018 10:28

Dit is me totaal vreemd.

Mijn factuur zit altijd rond den 15 de van de maand in mijn mailbox, en dit moet einde maand steeds betaald zijn, vroeger had de andere aanbieder maar betaal nu toch een pak minder per maand hoor !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Deborah T
Berichten: 24
Juridisch actief: Nee

#3 , 02 aug 2018 11:27

Stel de vraag eens op het proximus forum. Daar zijn ook medewerkers en die reageerden laatst snel op een probleem bij mij

Reclame

Jo23
Berichten: 379
Juridisch actief: Nee

#4 , 02 aug 2018 15:37

Wij zijn vorig jaar overgestapt naar Telenet en na enkele maanden wilde Telenet ons ook geen factuur op papier meer sturen, ze drongen aan om enkel via mail de factuur te zenden.

Telenet weigerde ook om een overzicht van alle telefoon gesprekken met de vaste lijn te sturen samen met de factuur.

Ik heb Telenet laten weten dat we elke maand een factuur op papier wensen te ontvangen en graag een overzicht van de telefoon gesprekken zou willen krijgen samen met de factuur. We krijgen nu terug een beknopte factuur maar als we meer informatie wensen moeten we inloggen op mijn Telenet.

Overigens is de klankkwaliteit van Telenet ondermaats en veel slechter dan de klankkwaliteit die we eerder via adsl hadden; al verschillende keren gemeld maar de technieker die de lijn kwam nameten vertelde ons dat telefonie voor Telenet niet belangrijk is en dat ze dit niet willen verbeteren.

Het is duidelijk dat multinationals (Telenet is opgekocht) die bijna geen concurrenten hebben op de markt lak hebben aan de klanten, Telenet heeft bijvoorbeeld ook geen mail adres waar je als klant naar kan mailen, als je iets wil mailen moet het via inloggen op mijn Telenet en dan kan je in zo een sjabloon je tekst plaatsen.

In jouw geval zou ik eerst via mail vragen om een maandelijkse factuur te ontvangen van Proximus met opgave van alle aangerekende diensten, meestal krijg je sneller reactie als je laat vallen dat je overweegt om je abonnement op te zeggen en de ombudsman telecom op de hoogte te brengen.

Wij overwegen ook op te stappen bij Telenet, de verhouding prijs / kwaliteit is niet conform met hun reclame dat ze de beste zijn, voor ons zijn ze gebuisd.

Thomas Morus
Berichten: 5925
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#5 , 02 aug 2018 15:46

Ik ben enkele maanden geleden overgestapt van Proximus naar Telenet.
Op twee adressen.
In mijn geval was het in alle opzichten een grote verbetering.
Hebben wel goede geluidskwaliteit telefoon. Communicatie met hen verloopt ook vlot.
Maar we mogen hier geen namen noemen.....

"Het is duidelijk dat multinationals (Telenet is opgekocht) die bijna geen concurrenten hebben op de markt lak hebben aan de klanten"
Welke concurrenten heeft P dan meer?
Laatst gewijzigd door Thomas Morus op 02 aug 2018 15:49, 1 keer totaal gewijzigd.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Franciscus
Berichten: 38587

#6 , 02 aug 2018 15:48

Moet ik eens een verhaaltje doen van die andere provider..
Wij hebben zowel de ene (privé) als de andere (professioneel) en van beide kunnen we een boek schrijven. Het ene al wat dikker dan bij de andere.

LeenW
Berichten: 12824

#7 , 02 aug 2018 15:52

Dit is geen consumentenforum. Gelieve het bij het juridische te houden, voor marktvergelijking en recensies zijn er andere fora voorhanden.

1207
Topic Starter
Berichten: 34

#8 , 02 aug 2018 20:12

Stel de vraag eens op het proximus forum. Daar zijn ook medewerkers en die reageerden laatst snel op een probleem bij mij
beetje beu om zelf te liggen bedelen bij de helpdesk die alles doet behalve helpen :)

genoeg gebedeld om fiber binnen te krijgen

Terug naar “Consumenten Koop”