Verkoop tweedehandswagen

Renaat72
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Verkoop tweedehandswagen

#1 , 31 jul 2018 12:28

Ik heb een aantal weken geleden mijn auto verkocht aan particulier. Ik heb de wagen laten keuring voor verkoop met carpass,
nu klaagt de koper dat er verschillende mankementen aan de wagen zijn, als goodwill wou ik 250€ tussenkomen. Er is een verkoopsovereenkomst met chassisnummer en in de staat zoals carpass vermeld. Enkel de olie en oliewissel zou ik nog bekostigen. Nu vraagt de koper bijna 1100€ tussenkomst.
Wat moet ik hiermee?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Meeboo
Berichten: 1488

#2 , 31 jul 2018 12:39

u hoeft geen enkele vorm van compensatie te doen. u heeft ook geen enkele verplichting tot het geven van garantie.

Koper heeft de auto kunnen inspecteren en gekocht in de staat waarin deze zich bevond.
u laat hem dat weten (al dan niet met een AS) en vraagt hem u over deze niet meer te contacteren.

Renaat72
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 31 jul 2018 13:06

bedankt voor de opluchting, had ik dit maar voor de verkoop geweten.

Reclame

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#4 , 31 jul 2018 13:28

Ik heb een aantal weken geleden mijn auto verkocht aan particulier. Ik heb de wagen laten keuring voor verkoop met carpass.
Perfect. Daar houdt uw verantwoordelijkheid dan ook op. U hebt gedaan wat u moest doen, en moet geen garantie geven aangezien u particulier bent (afin, daar ga ik toch van uit).
Nu vraagt de koper bijna 1100€ tussenkomst. Wat moet ik hiermee?
Helemaal niets betalen. Ruikt een beetje naar oplichting, om eerlijk te zijn. Dus zoals hierboven gezegd: stuur een aangetekend schrijven, waarin u vermeld dat de wagen gekeurd was voor verkoop, over een carpass beschikte, en u dus wettelijk alles volgens het boekje gedaan hebt, en daarmee voor jou de zaak gesloten is en je dus niet meer wenst gecontacteerd te worden.

Je kan er ook bij vermelden dat je niet zal nalaten klacht voor belaging neer te leggen als de koper je toch nog blijft contacteren.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Consumenten Koop”