Volmacht bankrekening

Becko81
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

Volmacht bankrekening

#1 , 27 jul 2018 19:59

Beste,
Door omstandigheden sta ik momenteel op de "zwarte lijst" bij de NBB.
Hierdoor is het voor mij momenteel nog enkele maanden niet mogelijk om een krediet aan te vragen, maar is het ook niet mogelijk om een kredietkaart aan te vragen.
Aangezien ik kortelings een tijd in het buitenland zal verblijven, en hier een wagen dien te huren (waarvoor ik een kredietkaar op mijn naam moet hebben) heb ik gezocht naar een oplossing.
Ik heb daarvoor contact genomen met de helpdesk van mijn bank. Aldaar wist men mij te vertellen dat het mogelijk was om een kredietkaart op mijn naam aan te vragen, die gekoppeld wordt aan de bankrekening van mijn vader.
Mijn vader heeft hiertegen geen bezwaar en is met bovenstaande naar onze bank gegaan.
Echter werd hier geweigerd om een volmacht op zijn bankrekening te geven.
Kan dit zomaar of zie ik iets over het hoofde (verkeerde info hoofdzetel bank?).
Alvast bedankt voor jullie feedback!
Mvg

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Sirkii
Berichten: 5396

#2 , 27 jul 2018 20:56

Een prepaid kredietkaart nemen? Deze staan ook op naam. Zonder kredietkaart op uw naam met voldoende dekking krijg je idd je huurauto niet mee in de US. Kredietkaart van medereiziger accepteren ze om mij onduidelijke redenen niet. Ook je belgisch rijbewijs niet vergeten.

Didymus
Berichten: 2061

#3 , 27 jul 2018 21:07

Prepaidkaart wordt zelden aanvaard om een auto te huren; het is een gevaarlijke gok om hiermee op te dagen tenzij je dit expliciet op voorhand zou voorleggen aan het bedrijf in kwestie. Verhuurbedrijf zal een voldoende groot bedrag willen blokkeren voor schadegevallen/diefstal, afhankelijk van de aansprakelijkheidsverzekeringen die u optioneel neemt.

Voor alle duidelijkheid: u bent toch samen met uw vader naar het bankkantoor geweest? Anders is het natuurlijk logisch dat men dit weigert.
"sowieso" schrijf je zo.

Reclame

Blaatpraat
Berichten: 3793

#4 , 27 jul 2018 21:39

Offtopic, maar van belang om te weten als je voor prepaid zou gaan:
Laatst op hotel gegaan voor een zakenreis, ik moest direct een kredietkaart op naam afgeven (van een collega mocht niet), en het eerste dat ze deden was een reservatie doen ter waarde van 2000 euro (en nee, dat is geen nulletje teveel).
Dit voor 2 nachten.

Dus moest je voor prepaid gaan, zorg dat je er voldoende op opgeladen hebt.

Becko81
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#5 , 28 jul 2018 06:46

Beste,

In de eerste plaats dank voor uw antwoorden!

Ik heb reeds bij de gangbare verhuurbedrijven (in Dubai) geïnformeerd en geen van allen aanvaardt een prepaid bankkaart (waarover ik wèl beschik), ongeacht het bedrag dat hierop beschikbaar is. Dat is dus geen oplossing..

Mijn vader is alleen gaan informeren gezien ik omwille van mijn werk moeilijk tijdens de gangbare bankuren ter plaatse kan gaan. Daar werd hem kortweg, zonder meer info gezegd: "Wij doen dat niet", zonder verdere uitleg..

Ik zal nu proberen om dinsdag a.s. samen met mijn vader te gaan om dit alsnog te bewerkstelligen. Ik zal de uitkomst laten weten!

Groet

Didymus
Berichten: 2061

#6 , 28 jul 2018 10:07

Ik zou zeggen: regel bij uw bezoek aan de bank eerst de volmacht voor u over de kaart begint. Als ze alsnog weigeren: verwijs naar het antwoord dat u gekregen heeft van hun hoofdkantoor of ga desnoods naar een ander kantoor van dezelfde bank.
"sowieso" schrijf je zo.

basejumper
Berichten: 4619
Locatie: Diest

#7 , 29 jul 2018 13:03

Beste

Dit zou wel kunnen kloppen. Ik ken uiteraard niet de redenen, noch de omstandigheden waardoor topicstarter op de zwarte lijst gekomen is.

In veel van dergelijke dossiers resulteert dat ook in een status 'ongewenste klant' bij de banken. En dan wordt ook een volmacht niet meer aanvaard. Laat staan dat er een kredietkaart wordt toegestaan want zoals de naam het zelf aangeeft is dat een kaart met een 'kredietlijn'. Bank wenst dan geen enkele relatie meer met betrokkenen. Ter info : het zou niet de eerste zijn die 'fictief' een rekening op naam van derden laat openen (ouders, partner, vrienden) met volmacht op zijn/haar naam om via een omweg toch een rekening te hebben én buiten schot van schuldeisers te blijven.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Terug naar “Consumenten Koop”