aangekocht toestel plots niet meer beschikbaar

knokkie
Topic Starter
Berichten: 109

Re: aangekocht toestel plots niet meer beschikbaar

#16 , 08 aug 2018 08:21

Ondertussen al een week verder dan de dag dat het toestel terug bij hen op stock zou zijn....
toestel is nog steeds niet bij hen op stoch en dusdanig niet bij ons geleverd. De leveringstermijn is dus nogmaals overschreden...!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#17 , 08 aug 2018 09:49

@knokkie, om héél eerlijk te zijn: je doet moeilijk! OK, de winkel was in fout, maar ze doen hun uiterste best om dit recht te zetten! Ze bieden je een duurdere koelkast aan die je weigert (OK, omdat de afmetingen niet correct zijn, kan ik begrijpen), vervolgens doet de winkel toch nog de moeite om achter die specifieke koelkast aan te gaan en opnieuw binnen te krijgen, maar nu dit iets langer duurt dat jij verwacht had, ben je daarover aan het (pardon my French) zagen.

Sorry, maar als je hiermee naar de rechter zou stappen, zou deze u volgens mij wel eens de les kunnen spellen en u zeggen dat missen menselijk is, en de winkel zijn best doet om hun fout recht te zetten, en als de fout rechtgezet is, daarmee de kous af is.

Ik begrijp niet wat je nog meer verwacht? Dat de winkel kan toveren?
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

knokkie
Topic Starter
Berichten: 109

#18 , 08 aug 2018 10:04

@Gebruiker21, oke ja, kan misschien zo overkomen dat ik aan het zagen ben, maar ik ben nog altijd van het principe afspraak is afspraak. Als ze mij willen paaien door te zeggen dat het toestel binnen de kortste keren bij hen binnen zal zijn terwijl ze toch al weten dat dit zo niet zal zijn.... dan begin ik idd moeilijk te doen. Het is wel de winkel die voortdurend in de fout gaat.... Dat de situatie nu is zoals ze is , is volledig hun fout.


Ik zit als zelfstandige in de afwerkingsbranche, en mensen kunnen moeilijk doen , dat weet ik, maar als het terecht is dan doe ik mijn best om het euvel zo vlug mogelijk op te lossen, zonder hen dingen te beloven die ik zelf niet kan nakomen. Dus op dat vlak ben ik , in dit geval, wel een moeilijke klant ja, omdat ik weet dat zij in de fout zijn!

Reclame

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#19 , 08 aug 2018 11:41

Als zelfstandige zou je dan ook moeten weten dat je niet meer kan doen dan je best, en dat je soms van externe factoren afhankelijk bent. Wat wil je eigenlijk dat de winkel nog meer voor je doet? OK, ze zijn in fout, maar het zijn daar geen tovenaars, hé! Meer dan hun uiterste best doen om je die koelkast die je wenstte zo snel mogelijk te bezorgen tegen de afgesproken prijs, kunnen ze toch niet doen?

Dus concreet: wat verwacht je nu van die winkel (buiten hetgeen waar ze volop mee bezig zijn)?
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

mava105
Berichten: 22257
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#20 , 08 aug 2018 12:42

Wat doe je als dat toestel van bvb China moet komen? Dan kan je het best zelf gaan halen. Niet dat dat sneller zal gaan, maar dan heb je geen tijd om te zagen :lol:

Thomas Morus
Berichten: 5926
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#21 , 08 aug 2018 12:50

"Ik zit als zelfstandige in de afwerkingsbranche, en mensen kunnen moeilijk doen , dat weet ik, maar als het terecht is dan doe ik mijn best om het euvel zo vlug mogelijk op te lossen"

En doet die winkel dat dan niet?
Ik heb toch sterk de indruk van wel...
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Terug naar “Consumenten Koop”