Feestzaal vraagt 1 week voor huwelijk 5 procent indexering

Oude Belg
Berichten: 3192

Re: Feestzaal vraagt 1 week voor huwelijk 5 procent indexering

#31 , 27 jul 2018 07:03

Als er een eerlijke sector bestaat, dan is het de horeca, zij staan altijd klaar met een vriendelijke lach ! .
En producten aanrekenen die je niet geleverd hebt, is dat normaal? Of is het gewoon diefstal?
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#32 , 27 jul 2018 07:45


En producten aanrekenen die je niet geleverd hebt, is dat normaal? Of is het gewoon diefstal?

Ik heb toch altijd andere klanten gehad.

OK zwart werk daar zijn ze wel kampioen is, maar eerlijk tegenover hun leveranciers en klanten daar heb ik nooit klagen van gehad.

Het juist in Alle sectoren zitten er rotte appels, en zeker in de horeca, je moet niks kennen en je begint maar.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#33 , 27 jul 2018 09:04

Als er een oneerlijke sector bestaat, dan is het de horeca. Er is een reden dat die sector als enige een witte kassa krijgt.
Dat ze de kampioen zijn van zwart werk OK.

Ik heb 30 jaar persoonlijk gelevert aan horeca op een bepaalt moment had ik meer dan 400 klanten dus, overnames en ander verloop schat ik dat ik een 450 klanten zeker heb gehad.

Ik heb op die 30 jaar en het ging over grote sommen geld alles te samen geen 1500€ dat ik niet heb kunnen ontvangen hebben, hoeveel kunnen er dit zeggen ?
Op zoveel wekelijkse klanten, de zoon nu heeft nul,nul euro's te goed.!

Zoek maar de sectoren die dit hebben, zelfs de boekhoudkantoren hebben problemen om aan hun centen te geraken !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Dorien78
Topic Starter
Berichten: 17
Juridisch actief: Nee

#34 , 01 aug 2018 11:11

Oke ons huwelijk is gepasseerd! ondanks het meermaalse slechte contact met de eigenaar moet ik zeggen dat zijn personeel, en zijn vrouw die gastvrouw was, geweldig waren. Zo vriendelijk en behulpzaam. Drank werd zeer snel gereserveerd, eten was zeer lekker.

Pff vandaag de afrekening gekregen en maar eens nakijken.. ik had vooraf trouwens ook nog telefonisch discussie gehad over zijn 5 procent, en hij beweerde dat zijn bieren die hij aanbiedt alleen al meer dan dat gestegen zijn.. en dat hij dit gewoon moet doen om zijn zaak staande te houden. Hij heeft zich wel geëxcuseerd omdat we het zo laat weten.. hij had dit idd sneller kunnen briefen aan ons.
We hadden nog enkele andere discussiepunten ook, ceremoniestoelen die hij verhuurde aan 4,5 eur terwijl we een maand eerder telefonisch 3 eur per stoel afgesproken hadden, bruidstaart die ik zelf mocht maken zonder meer, kwamen ineens serveerkosten/afwaskosten bij terwijl wij toch een heel dessertbuffet bij hem namen en dit niet zo afgesproken was. Te ingewikkeld om allemaal via deze chat uit te leggen maar: van al deze extra kosten heeft hij afgezien omdat we onze 5 procent kosten zo laat wisten. Dus ik denk dat ik het hierbij ga laten... lijkt dat jullie niet het beste?
Het was een mooie dag, geweldig personeel, lekker eten.. het is me, achteraf gezien, niet meer waard, dat gedoe...

Toch enorm bedankt voor al jullie reacties!

Didymus
Berichten: 2061

#35 , 01 aug 2018 11:36

Eigenlijk heeft u ondertussen nog meer aanwijzingen dat de uitbater er oneerlijke praktijken op nahoudt en trouwers het mes op de keel zet om niet afgesproken kosten aan te rekenen.

Ik ben blij om te horen dat het een geweldig feest was (proficiat ook!), maar door dit toch te aanvaarden mist u wel de kans om, zowel voor uzelf als voor degenen die na u komen, dergelijke praktijken een halt toe te roepen.
"sowieso" schrijf je zo.

Milo72
Berichten: 1016

#36 , 01 aug 2018 12:47

Eerst en vooral: proficiat !

Vervolgens denk ik dat u gelijk hebt ... Hoewel je idd zou kunnen stellen (zoals Didymus) dat je de kans mist om dergelijke praktijken een halt toe te roepen, heb je daarentegen om er verdere stappen tegen te ondernemen, redelijk weinig om op te staan ... De 5% kan je voor de rechtbank misschien wat beperken, maar ik denk dat de kans groot is dat de uitbater dan WEL de 4.5€ voor de stoelen, en serveer-kosten voor de zelfgemaakte taart zal doorrekenen, twee kosten die redelijk aanvaardbaar zijn, en je kan die mondelinge afspraak niet bewijzen.
Dus in't kort, principieel zou je moeten reageren, maar uiteindelijk lijkt het me voordeligst hiermee akkoord te gaan.
Ik ben geen jurist - mijn posts zijn dus enkel gebaseerd op mijn eigen mening en gezond verstand

WP002
Berichten: 1479

#37 , 03 aug 2018 23:19

... wat niet wegneemt dat u één en ander eens best oplijst in een briefje naar de Economische Inspectie. Zo kan u ook voorkomen dat diegenen die na u komen op een analoge manier in het zak gezet worden. Afwaskosten, daar heb ik nu nog nooit van gehoord! Gaat u ook een supplement betalen voor de lucht die u tijdens het feest hebt mogen inademen? En vergeet op het toilet het gebruik van het wc-papier niet. Rolrecht heet dat ;)

Terug naar “Consumenten Koop”