Beste
Wij hebben particulier een elektrische fiets gekocht. .Bij het bekijken van de fiets, hadden we een opmerking over de montage ervan,
maar de verkoper zei dat dit altijd zo geweest is. Deze fiets was van de vader van de verkoper geweest.
Aangekocht een 4jaar geleden bij een fietsmaker (etiket hangt er nog op), maar deze gebruikte die niet meer.
Dag nadien, na een 30km gereden te hebben, valt de elektrische ondersteuning weg. Deze had een capaciteit met volle batterij van 120km werd ons de dag voordien gezegd.
Dag nadien wou ik de fietshandelaar contacteren omdat wij een vermoeden hebben dat dit een zelfopbouw is geweest en geen aankoop van elektrische fiets bij handelaar. Helaas, handelaar failliet sinds 2017. Wij hebben dit gemeld aan de verkopers en aangezien er van hun kant geen oplossing kwam, hebben we zelf voorgesteld om de aankoopprijs 50/50 te verdelen en de fiets terug te brengen. Hier zijn ze tot tweemaal toe akkoord gegaan, maar de eerste keer kwam de dag ons niet perfect uit om te fiets terug te brengen en 2e maal gingen ze op vakantie voor weekend. Wat allemaal kan deze periode van het jaar ….goed gelovende burgers hé!
Maandag zouden we de fiets gaan terugbrengen en de helft van het geld terugkrijgen. Hiermee zijn ze nogmaals akkoord gegaan en bevestiging gestuurd van de afspraak en uur. Een uur of twee voor de afspraak hebben ze een bericht gestuurd dat ze fiets niet gaan terug nemen en mij geblokkeerd van facebook en kan er geen communicatie meer zijn. tenzij we naar hun huis gaan, maar die gaan niet opendoen!
Wij hebben deze fiets gekocht, er staat inderdaad niets op papier. Alles is via FB gegaan en heb heel het gesprek in afgeprinte versie.
Wij hebben deze fiets gekocht met wederzijds vertrouwen, maar ons geld voor de helft terug zien ????? dat is al lang op, want daar zijn ze volgens mij met op weekend gegaan.
Dit is voor ons ook een heel ambetante situatie, maar willen toch ook een deel van het geld recupereren. Wat kunnen wij hiermee doen???