Ik kocht laatst een zetel die binnenkort geleverd wordt. Ik koos voor drempellevering.
De voorwaarden van de winkelier zeggen 'drempellevering' = geleverd op het leveringsadres, op het gelijkvloers in de eerste ruimte (zoals inkomhal of garage), zonder uitpakken of monteren.
Zonder uitpakken... Men vraagt wel onmiddellijk betaling na levering.
Ik discussieerde reeds met klantendienst over dit uitpakken. Dat het personeel van de meubelzaak niet uitpakt is geen probleem maar blijkbaar zou ikzelf ook niet mogen uitpakken omdat dit te lang duurt. Enkel leveren en betalen dus. Bij problemen starten ze direct een dossier was het antwoord van de klantendienst.
Bij voorkeur zou ik de zetel zelf willen uitpakken en kijken of er geen beschadigingen zijn en alles goed werkt.
In geval van een gebrek betaal ik dan slechts een deel zodat ik weet dat de winkelier zijn best zal doen het probleem op te lossen.
Maar blijkbaar zou dit niet mogen... (het uitpakken en controleren)
Zijn deze praktijken wettelijk en aanvaardbaar?
Mvg,
Johan