Bestelling geannuleerd

Eric1961
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Bestelling geannuleerd

#1 , 10 jul 2018 16:18

Had een tv gezien webshop Carrefour met een korting van -70 % daar het solden is en er nog een aantal tv toestellen op de site stonden met 50% korting dacht ik dat het een koopje was . Heb de tv dan besteld en betaald dadelijk kreeg ik een order bevestiging en dat ze het toestel zo snel mogelijk zouden versturen . Dag nadien heb ik dan de factuur ontvangen . Dag later krijg ik een mail "aankoop geannuleerd verkeerde promotie prijs op website " . Volgens mij hadden ze me dan dadelijk moeten verwittigen en geen factuur moeten sturen . Op de factuur gaan ze akkoord met de promotie prijs en volgens mij is dit een verkoopovereenkomst en moeten ze het toestel leveren aan de afgesproken prijs .

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 10 jul 2018 16:36

Algemene verkoopsvoorwaarden CarreFour .webshop

Art; 5 behalve als die prijs onredelijk is en dus helemaal geen verband houdt met de echte waarde van het bestelde product. In dat laatste geval wordt de bestelling geannuleerd, zelfs als ze automatisch werd bevestigd door de verkoper. De Koper wordt zo snel mogelijk verwittigd zodat hij, als hij dat wilt, een nieuwe bestelling tegen correcte prijs plaatsen.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Blaatpraat
Berichten: 3793

#3 , 11 jul 2018 23:25

Als het een prijs is die aannemelijk is voor een TV (rekening houdend met de solden inderdaad), moet de verkoper leveren.
Welke TV was het, en wat was de opgegeven prijs (zowel 'normaal' als soldenprijs)?

Reclame

de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#4 , 12 jul 2018 18:11

klacht indienen bij de economische inspectie kost je 0€ en kan je online doen, en mail kopie van je klacht naar de verkoper met de vermelding dat je eerst het resultaat van het onderzoek afwacht alvorens een beslissing te nemen.

mss best eerst een foto gaan nemen van de solden tot -70% en in bijlage toevoegen aan je klacht
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Terug naar “Consumenten Koop”