Incasso bureau

Roosje987
Topic Starter
Berichten: 45
Juridisch actief: Nee

Incasso bureau

#1 , 09 jul 2018 15:01

Beste,

Enige tijd geleden heb ik via de website X een zetel gekocht en deeld aanbetaald.
De levering zou tot 3 weken duren.
Echter na 3 weken geen zetel en X kon mij geen datum geven ik moest het transport bedrijf maar om informatie vragen.
Na vele boze mails en telefoontjes daar heen met daarin zelfs het verzoek mijn geld terug te sturen zodat ik ergens anders een zetel kon kopen
Uiteindelijk werd de zetel na 3 maanden geleverd.
Geen factuur erbij gekregen niks.
Nu na enige tijd zonder een aanmaningen te hebben gekregen een factuur van een incasso.
Of ik even bijna 900 euro kan afrekenen.
Ze rekenen bijna 300 euro aan extra kosten aan.
Nu weiger ik die extra kosten te betalen.
X hoort mij zover ik weet 3 aanmaningen te sturen en dan pas over te gaan naar een incasso en dan zoveel extra kosten.
Daarbij had ik duidelijk gevraagd mijn geld terug te storten en de levering te annuleren, ze reageren werkelijk nergens op.
Nu lees ik op hun facebook vele klachten over deze webwinkel en veel mensen zijn gedupeerd.
Krijgen hun bestelling niet geleverd en niks terug betaald.

Maar wat moet ik nu doen?
De zetel zal ik betalen aan X maar die kosten voor een incasso kunnen ze vergeten.
Wil natuurlijk niet in de problemen komen maar ik hoor graag mijn rechten.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Didymus
Berichten: 2061

#2 , 09 jul 2018 15:06

Vraag aan de verkoper de originele factuur (desnoods via een aangetekend schrijven) en betaal die. Dat van die 3 aanmaningen is een fabeltje, wat telt is wat in de algemene voorwaarden staat voor zoverre u als consument expliciet met die voorwaarden hebt ingestemd.

U had de levering ook gewoon kunnen weigeren of beroep doen op uw herroepingsrecht voor verkoop op afstand.
"sowieso" schrijf je zo.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#3 , 09 jul 2018 15:37

Je had inderdaad beter beroep gedaan op het herroepingsrecht (14 kalenderdagen na levering van de zetel). Dit had alles veel eenvoudiger gemaakt. (Zetel in ontvangst nemen, X melden dat je wenst gebruik te maken van uw herroepingsrecht en dat ze de zetel mogen komen ophalen, en uw voorschot terugeisen.) Maar dat zijn nu vijgen na pasen.

Als de levering echt vertraging had opgelopen, en je hierdoor van de koop wou afzien, had je beter een AS gestuurd naar X met de melding dat je ofwel de zetel binnen de week wenste te ontvangen, of je anders de verkoop door hen verbroken zou beschouwen en je voorschot terugeiste.

Nu sta je vrij zwak. De zetel is geleverd, ik vermoed dat uw bedenktijd verstreken is, en de zetel moet dus betaald worden. Indien je een eerste betalingsverzoek zou genegeerd hebben is het best mogelijk dat in de algemene voorwaarden staat dat er incassokosten bijkomen. Dus zoals Ddymus zei: kijk de algemene voorwaarden even na.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Reclame

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#4 , 09 jul 2018 15:54

Zoals men al schreef de incasso komt maar nadat je heeft geweigerd van betalen, en ja als u over tijd bent van betalen zal je toch de kosten moeten betalen, of het gaat je nog meer kosten, want kosten dit vermenigvuldig zelfs, en krijg je een gouden zetel !
Want je heeft de tijd gehad om je ongenoegen en de zetel terug te sturen .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Terug naar “Consumenten Koop”