Garantie vouwtent met gaten in dakzeil

mava105
Berichten: 22255
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

Re: Garantie vouwtent met gaten in dakzeil

#16 , 08 jul 2018 09:33

Heb die ooit eens gehad in een parasol, die in een opberghoes werd opgeborgen in de garage. Buiten de gaatjes kwam er ook een dode muis tevoorschijn.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Veertje885
Topic Starter
Berichten: 14
Juridisch actief: Nee

#17 , 09 jul 2018 08:48

Ik had er ook aan gedacht, alhoewel motten normaal polyester niet aanvreten. Er zijn geen motten of andere beesten gevonden; het doek is zelfs niet vuil/gevlekt... De zijwanden (die in dezelfde ruimte zijn opgeslagen geweest) zijn eveneens onaangetast.

jef007
Berichten: 1679

#18 , 09 jul 2018 19:18

hier foto posten??

Reclame

The_Spy
Berichten: 39
Juridisch actief: Nee

#19 , 09 jul 2018 21:16

Je zou best eens de garantie wetgeving goed lezen !!

Door het feit dat de tent meer dan 6 maanden is, moet u bewijzen dat die gaatjes er al waren op het ogenblik van aankoop !
Niet correct. Aangezien de tent ouder is dan 6 maanden is de koper verantwoordelijk voor het bewijzen dat dit een fabricagefout is. Het kan goed zijn dat de tent een mindere kwaliteit coating heeft, en dat dit euvel pas na zoveel maanden / keren gebruik naar boven komt. En gezien het Belgische weer, welja...

Veertje885
Topic Starter
Berichten: 14
Juridisch actief: Nee

#20 , 10 jul 2018 10:22

Ondertussen hebben we nogmaals contact gehad met de winkel en zijn we toch tot een overeenkomst gekomen om het zeil te vervangen. Alvast bedankt aan iedereen om mee te denken!

bosprocureur
Berichten: 6853

#21 , 10 jul 2018 10:39

:D Vraag deze keer nog maar eens extra hoe je er best mee omgaat.

Milo72
Berichten: 1016

#22 , 10 jul 2018 11:13

Je zou best eens de garantie wetgeving goed lezen !!

...............

......
Door het feit dat de tent meer dan 6 maanden is, moet u bewijzen dat die gaatjes er al waren op het ogenblik van aankoop !
Wat mij hier niet klaar is : zijn het effectief de gaatjes, of het zwak punt (zeer vatbaar voor gaatjes...) dat aanwezig moet zijn bij aankoop ?
Mijns inziens: het gebrek moet aanwezig zijn bij aankoop.
In dit geval zijn niet de gaatjes het gebrek, maar een gevolg van het gebrek, nl een constructiefout in de tent of het opbergzeil dat gaatjes in het dakzeil veroorzaakt.
Ik ben geen jurist - mijn posts zijn dus enkel gebaseerd op mijn eigen mening en gezond verstand

bosprocureur
Berichten: 6853

#23 , 10 jul 2018 11:31

Bedankt.

En dit is nu eens een post die wel een positieve rating verdient. Helaas, het werd teveel een spelletje...:(

Veertje885
Topic Starter
Berichten: 14
Juridisch actief: Nee

#24 , 10 jul 2018 12:17

Ah ja, ik vroeg me al af waar de duimpjes waren... Maar ik begrijp het afschaffen wel.
Enfin, bedankt iedereen!!

Terug naar “Consumenten Koop”