miskoop smartphone

siesken
Topic Starter
Berichten: 263

miskoop smartphone

#1 , 06 jul 2018 08:47

Hallo,
Onlangs kocht ik een smartphone,waar ik niet tevreden over was,en bracht hem terug dezelfde dag nog.
Ik vroeg mijn geld terug,maar ze kwamen af met een waardebon.
Ik vind dat dit niet kan,dan ben je verplicht iets anders te kopen in de zaak.
wat vinden jullie ervan?
Groeten

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Oude Belg
Berichten: 3192

#2 , 06 jul 2018 08:58

Dat lijkt me volledig correct. Tof van de winkel dat ze hem wilden terugnemen; ze kunnen hem eigenlijk niet meer als nieuw verkopen. Heb je hen bedankt met een bloemetje voor hun mooie gebaar?
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#3 , 06 jul 2018 13:05

Als je hem betaald en buiten stapt en er niks mis mee dan moeten ze de GSM niet terug nemen;

Het had anders geweest als je thuis hem kocht via een webshop dan heb je bedenktijd en kon je hem terugsturen en kreeg je u geld terug !

Ja je heeft geluk dat ze hem terug namen.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#4 , 06 jul 2018 13:36

Zoals hierboven gezegd moet de winkel de telefoon helemaal niet terugnemen. Zelfs als hij defect zou zijn, moeten ze hem niet terugnemen, maar is het voldoende als zij deze (laten) repareren en u terugbezorgen.

Je mag dus blij zijn dat je een waardebon in de plaats gekregen hebt. Dit is zeer klantvriendelijk van de winkel, en dit zou niet overal het geval zijn.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

jef007
Berichten: 1681

#5 , 07 jul 2018 18:32

weeral een raar verhaal :
wil je een betere, goedkopere, snellere...……….. telefoon??
gebruik dan de waardebon om die te kopen!! in die winkel zullen we wel alle merken verkopen

Terug naar “Consumenten Koop”