2de hands fiets aangekocht

tdemeyer
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

2de hands fiets aangekocht

#1 , 03 jul 2018 22:06

Ik heb zaterdag 30/6 om 19u 2de hands fiets aangekocht. op de advertentie staat fiets perfect onderhouden en met opgeladen batterij 100 km rijden. heb met de fiets een klein rondje gereden. de verkoopster vertelde mij dat ze de fiets al eerder had verkocht maar dat de vorige kopers de fiets hadden terug gebracht omdat er een tik geluid in zat. op het moment dat ik met de fiets reed maakte de fiets
wel lawaai omdat het spatbord los zat. dus veronderstelde ik dat dat het tik geluid was. thuis gekomen batterij volledig opgeladen.
zondag vertrek ik naar werk is 24 km heen en weer. op eco stand volledig gereden. In het naar huis rijden hoor ik de "tik" geluid.
dus inderdaad een ander geluid. Smeer de ketting in misschien daardoor. Maandag vertrek ik terug naar werk maar na 6 km verder
gereden te hebben in eco stand , het tik geluid word erger niet meer te doen en batterij valt weg met een error code. Dus verder gereden met zware fiets dan. Echtgenoot mij komen halen s avonds. batterij is leeg. Heb dus helemaal geen 100 km actieradius met
deze fiets. Deze fiets is helemaal niet perfect . Kan ik mijn geld terug eisen. Heb direct maandag contakt opgenomen met de
verkoopster en zij zegt dat ze het geld niet moet terug geven. Ik heb wel een fiets nu die niet in orde is.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Didymus
Berichten: 2061

#2 , 03 jul 2018 22:24

Tenzij u kan bewijzen dat de verkoper op de hoogte was van dit gebrek en dit opzettelijk heeft verborgen, is deze u niets verschuldigd. Laat het een dure les zijn.
"sowieso" schrijf je zo.

loeki
Berichten: 267

#3 , 04 jul 2018 07:21

Verkoopster heeft U zelfs verwittigd dat er een "tik" geluid in de fiets zat. (Heeft U hier zelf geschreven)
Ze was zelfs zo eerlijk om te zeggen dat de voorgaande kopers hem daarom hadden teruggebracht.
U was dus in principe verwittigd, dus een les voor volgende aankoop.
Zij heeft geen enkele verplichting hem van U terug te nemen, te meer daar ze U duidelijk van het bestaande gebrek heeft verwittigd.

Reclame

mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#4 , 04 jul 2018 09:29

Een batterij verslijt, en heeft daardoor ook minder energie. Koop er een nieuwe en laat gelijktijdig die fietsenmaker eens naar die "Tik" kijken. Je zal nog altijd goedkoper af zijn dan met een nieuwe fiets. Als je een perfecte fiets wil, koop dan geen tweedehands.

Terug naar “Consumenten Koop”