verborgen gebreken bij verkoop van auto

Tiencarol
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

verborgen gebreken bij verkoop van auto

#1 , 03 jul 2018 19:44

hallo,
Ik heb mijn auto particulier verkocht. Na één week laat de de koper weten dat de waterpomp (waarschijnlijk) stuk is en dat ik die moet betalen. Ik heb mijn wagen in perfecte staat afgeleverd en gekeurd verkocht. Ik heb me bereid verklaard om de wagen alsnog te laten nazien en eventueel de waterpomp te vervangen. Daar is geen reactie op gekomen. Heb vandaag ( 10 dagen na verkoop) een aangetekend schrijven ontvangen van de advocaat van de koper. Daarin staat dat het om een verborgen verbreken gaat en dat daardoor ook meer stukken aan de auto zijn gekomen en dat het waarschijnlijk om duizende euro's gaat. Dat ik ook de afsleepkosten moet betalen . Dat ik de betaalde som van de auto moet terug betalen. De aut had maar 83000 km. Nooit geen problemen mee gehad. Nogmaals , de auto was in perfecte staat toen ik deze verkocht.
graag wat meer info
dank

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22269
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 03 jul 2018 19:53

Als die pomp stuk is gaat er normaal een lichtje branden. Hij had dus de kans dat na te zien, zodat de wagen niet nog grotere stukken krijgt.

Blaatpraat
Berichten: 3794

#3 , 03 jul 2018 22:57

Stuur aangetekend terug dat je bewijs vraagt die staaft dat jij op de hoogte was van problemen en deze kwader trouw verborgen gehouden hebt voor de verkoop.
Zeg in diezelfde brief dat de auto blanco gekeurd is voor verkoop, en een particulier geen garantie dient te geven.

Als laatste sluit je af met de melding dat indien de koper niet kan aantonen dat jij kwader trouw een gebrek verborgen gehouden hebt, je geen verdere communicatie wenst, en het niet zal nalaten om belaging in te roepen indien deze dit toch doet.

Reclame

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#4 , 04 jul 2018 07:54

Waterpomp is geen verborgen gebrek als deze stuk is zie je dit onmiddellijk na 2 km rijden
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Terug naar “Consumenten Koop”