verboden stoffen invoeren

mistake101
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

verboden stoffen invoeren

#1 , 03 jul 2018 17:13

Dag iedereen,

Eerst en vooral mijn excuses als dit niet onder het juiste topic is geplaatst.
Ik heb blijkbaar een stomiteit begaan. Ik heb onlangs medicijnen voor mijn katten gekocht op amazon (buiten EU) en deze laten opsturen naar België. Blijkbaar zijn medicijnen voor dieren (generisch) ook verboden om in te voeren heb ik vandaag op het internet gelezen (...had ik eerst moeten doen. Mea culpa).

Het zit nu zo dat het pakket zich momenteel bij de douane bevindt (kan ik zien via track and trace).
Nu veronderstel ik dat de douane het pakket zal inspecteren en in beslag zal nemen. Nu vroeg ik mij af, gaat er nu iets gebeuren? Zal ik een boete in de brievenbus krijgen? Kan de douane bewijzen dat ik dit besteld heb? (een wildvreemde kan zomaar mijn adres opgeven en dan zou ik een boete krijgen?)

Wat als de douane mij contacteert om de waarde te bepalen en te vragen wat erin zit? Zeg ik dan best dat ik geen bestelling verwacht?

Voor alle duidelijkheid, ik hoef mijn bestelling niet meer te ontvangen. Ik wil gewoon geen problemen krijgen hiermee. Ik dacht namelijk dat ik niets verkeerd deed...

Bedankt iedereen!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22257
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 03 jul 2018 18:21

Je kan een boete verwachten + een rekening voor de vernietiging van de medicijnen. Het is niet omdat je dacht niets verkeerd te doen, dat je geen staf zal krijgen.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#3 , 03 jul 2018 20:58

En ontkennen dat je niks besteld heeft dit is geen goed idee, je heeft dit vooraf betaald en daar zijn bewijzen van..
Dat je het niet wist dit kan, en en zal wel aanvaard worden als verzachtende omstandigheden.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Terug naar “Consumenten Koop”