Verkoop via telefoon = incassobureau dreigementen

Darkly spectre
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

Verkoop via telefoon = incassobureau dreigementen

#1 , 02 jul 2018 02:20

Ik hoop dat dit de juiste sectie is maar bon.

Het verhaal:

Bedrijf contacteert mij ongeveer twee maanden geleden telefonisch voor een deal voor onderbroeken en sokken. het typisch verhaal van goede prijs eerste maand en dan maandelijks abonnement van kledingstukken. Eerste levering kost 12 euro. Nu uiteindelijk heb ik dit al een paar keer meegemaakt en was ik van sommige producten tevreden.
Ik ga verder met mijn leven en denk zelfs niet maar aan die telefoon.
sinds een paar dagen krijg ik ineens een brief binnen van een incassobureau(trivion). Bam tweede ingebrekestelling.

Ik zat daar al aan mijn hoofd te krabben en vroeg mij al af wat ik was vergeten te betalen. ik kijk naar de opdrachtgever en zie een BV bedrijf met de naam er achter van dat kledingmerk dat ze aan de telefoon verkochten.

Ik heb nooit een pakje of brieven van hun gekregen. geen onderbroeken, geen sokken, geen facturen. nul. nooit iets ontvangen. Ook nooit de eerste(blijkbaar) ingebrekestelling gekregen. Of wel scheelt er iets met bpost hier of er zit iemand te snuffelen in mijn brievenbus.

ik kijk naar de facturen op de achterkant. inderdaad een factuur van sokken (proef) en boxers(proef). samen +- 11 euro. maar per factuur vraagt die incasso 75.50 euro kosten.

bedrag: 11.9 euro interest: 0.04 euro kosten: 151 euro

totaal factuur: 162,94 euro

Dus volgens meneer incasso moet ik op een factuur van 12 euro 151 kosten betalen.

Weet ge. ik heb echt geen probleem voor die 12 euro te betalen. fouten gebeuren, de post kan hun voeten er aan vegen. het kan zijn dat mannen van de nieuwbouw naast ons zaten te snuffelen. maar 151 euro extra betalen vind ik echt wel over. meer dan X10 van de originele kost.

Nu zitten ze in deze brief te dreigen met een gerechtelijke incassoprocedure(leuk in rode letters :roll: ).

Kunnen ze effectief mij voor zo een stom bedrag voor het gerecht slepen of zitten ze gewoon stoer te doen om mij schrik aan te jagen zodat ik betaal? Op hun papieren staat enkel een telefoonnummer zonder e-mail adres dus tenzij ik een aangetekende brief stuur kan ik niet reageren met iets dat legaal iets van kracht heeft.

En ik voel het al aankomen. eerste pakje heeft geen "ik pak geen abonnement" antwoord gekregen en stilzwijgend maandelijks verlengt en ik kan waarschijnlijk binnenkort weer een brief krijgen van hun voor DIE betaling.

Incasso bureau betalen of eventueel origineel bedrijf proberen te contacteren dat ik het originele factuur eventueel wil betalen(zonder de belachelijke kosten van de incasso) met annulering van eventueel abonnement of gewoon negeren(niets ontvangen niets betalen)?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Oude Belg
Berichten: 3192

#2 , 02 jul 2018 09:05

Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

mava105
Berichten: 22255
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 02 jul 2018 09:21


Reclame

The Oscars
Berichten: 522
Juridisch actief: Nee

#4 , 02 jul 2018 10:21

Ik hoop dat dit de juiste sectie is maar bon.

Het verhaal:

Bedrijf contacteert mij ongeveer twee maanden geleden telefonisch voor een deal voor onderbroeken en sokken. het typisch verhaal van goede prijs eerste maand en dan maandelijks abonnement van kledingstukken. Eerste levering kost 12 euro. Nu uiteindelijk heb ik dit al een paar keer meegemaakt en was ik van sommige producten tevreden.
Ik ga verder met mijn leven en denk zelfs niet maar aan die telefoon.
sinds een paar dagen krijg ik ineens een brief binnen van een incassobureau(trivion). Bam tweede ingebrekestelling.

Ik zat daar al aan mijn hoofd te krabben en vroeg mij al af wat ik was vergeten te betalen. ik kijk naar de opdrachtgever en zie een BV bedrijf met de naam er achter van dat kledingmerk dat ze aan de telefoon verkochten.

Ik heb nooit een pakje of brieven van hun gekregen. geen onderbroeken, geen sokken, geen facturen. nul. nooit iets ontvangen. Ook nooit de eerste(blijkbaar) ingebrekestelling gekregen. Of wel scheelt er iets met bpost hier of er zit iemand te snuffelen in mijn brievenbus.

ik kijk naar de facturen op de achterkant. inderdaad een factuur van sokken (proef) en boxers(proef). samen +- 11 euro. maar per factuur vraagt die incasso 75.50 euro kosten.

bedrag: 11.9 euro interest: 0.04 euro kosten: 151 euro

totaal factuur: 162,94 euro

Dus volgens meneer incasso moet ik op een factuur van 12 euro 151 kosten betalen.

Weet ge. ik heb echt geen probleem voor die 12 euro te betalen. fouten gebeuren, de post kan hun voeten er aan vegen. het kan zijn dat mannen van de nieuwbouw naast ons zaten te snuffelen. maar 151 euro extra betalen vind ik echt wel over. meer dan X10 van de originele kost.

Nu zitten ze in deze brief te dreigen met een gerechtelijke incassoprocedure(leuk in rode letters :roll: ).

Kunnen ze effectief mij voor zo een stom bedrag voor het gerecht slepen of zitten ze gewoon stoer te doen om mij schrik aan te jagen zodat ik betaal? Op hun papieren staat enkel een telefoonnummer zonder e-mail adres dus tenzij ik een aangetekende brief stuur kan ik niet reageren met iets dat legaal iets van kracht heeft.

En ik voel het al aankomen. eerste pakje heeft geen "ik pak geen abonnement" antwoord gekregen en stilzwijgend maandelijks verlengt en ik kan waarschijnlijk binnenkort weer een brief krijgen van hun voor DIE betaling.

Incasso bureau betalen of eventueel origineel bedrijf proberen te contacteren dat ik het originele factuur eventueel wil betalen(zonder de belachelijke kosten van de incasso) met annulering van eventueel abonnement of gewoon negeren(niets ontvangen niets betalen)?
Het is aan de onderneming te bewijzen (art. VI. 62 WER) dat ze voldaan heeft aan haar informatieplicht conform art. VI.45 en VI. 46 WER.

Verzoek de onderneming om stavingsstukken (bevestiging contractsluiting en informatie conform art. VI. 46, par. 7 WER).
.

Darkly spectre
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#5 , 02 jul 2018 10:47

Het is niet tono. bedrijf in kwestie is eevany voor john mark en gebruiken trivion.

mava105
Berichten: 22255
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#6 , 02 jul 2018 11:27

Waarom telkens de VOLLEDIGE Topic van een vorigendeelnemer herhalen om erop te antwoorden? Het kan veel korter door enkel maar te antwoorden.

Darkly spectre
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#7 , 02 jul 2018 20:58

Waarom telkens de VOLLEDIGE Topic van een vorigendeelnemer herhalen om erop te antwoorden? Het kan veel korter door enkel maar te antwoorden.
Voor sommige mensen is dat gewoonte en wordt er niet echt over nagedacht :lol: .

Zou ik eevany proberen vast te krijgen via de johnmark moelle klanten service die ik heb gevonden voor eventueel voor te stellen voor proef factuur te betalen met stopzetting van abonnement of gewoon afwachten. Liever zou ik niet willen betalen voor iets dat ik niet heb aangekregen maar elke dag is dichterbij trivion hun "juridisch incasso" dreigement.

Franciscus
Berichten: 38583

#8 , 02 jul 2018 21:43

Welk incassobureau...buiten een brief schrijven kunnen die zo direct niets.*
Zeker niet als het een NL bureau is zonder accreditatie in BE
*Of ze moeten de schuld hebben overgekocht maar voor de rest zie hierboven.
https://www.eccbelgie.be/in-de-kijker/4 ... ssobureaus
http://www.ejustice.just.fgov.be/cgi_lo ... 1&numero=1

Oude Belg
Berichten: 3192

#9 , 02 jul 2018 22:22

Het is niet tono. bedrijf in kwestie is eevany voor john mark en gebruiken trivion.
Andere spelers, maar dezelfde tactiek. :mrgreen:
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Oude Belg
Berichten: 3192

#10 , 02 jul 2018 22:23

Het is niet tono. bedrijf in kwestie is eevany voor john mark en gebruiken trivion.
Andere spelers, maar dezelfde tactiek.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Darkly spectre
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#11 , 02 jul 2018 22:28

Welk incassobureau...buiten een brief schrijven kunnen die zo direct niets.*
Zeker niet als het een NL bureau is zonder accreditatie in BE
*Of ze moeten de schuld hebben overgekocht maar voor de rest zie hierboven.
https://www.eccbelgie.be/in-de-kijker/4 ... ssobureaus
http://www.ejustice.just.fgov.be/cgi_lo ... 1&numero=1
Incasso bureau is trivion.

Darkly spectre
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#12 , 05 jul 2018 14:51

En het is begonnen. Vandaag al 2 telefoons binnen gekregen van een brussel nummer. Google gedaan en ziet er naar uit dat het trivion gaat zijn sinds mensen hadden gemeld dat het incasso zou zijn. Niet kunnen oppakken sinds ik bezig was op een werf.

Terug naar “Consumenten Koop”