kitten gekocht

ik1992
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

kitten gekocht

#1 , 27 jun 2018 19:51

beste,

we hebben 2-3 weken geleden onze kitten mogen gaan halen bij een particulier. we hadden mondeling overeengekomen dat deze kitten werd nagekeken door de dierenarts, ontwormd en een product tegen vlooien ging krijgen, nu zijn we die avond nog naar de dierenarts mogen gaan omdat ze dus vlooien had, nu bleek dat ze nog maar 6 weken was (dus te vroeg weg bij de moeder) ze ook niet ontwormd was en dan waarschijnlijk ook niet nagekeken door de dierenarts. daar wij nog een kat hebben, hebben we dus product moeten kopen voor de 2 katten dan de consultatie moeten betalen, en voor de zekerheid ook nog product voor in huis. totaal bijna 100euro, voor de kitten ook 100euro betaald. nu wisten we niet dat kittens steriel moeten gemaakt zijn vóór ze weggeven of verkocht worden, kunnen wij deze mensen iets doen? ik heb ze aangesproken via facebook over dit alles en ze maakte er geen probleem van om 75euro terug te storten maar ze kon her op dat moment niet missen( ook al had ik de dag ervoor 100euro betaald voor de kat) maar ik maakte er geen probleem van, toen vroeg ze bewijzen van de dierenarts en dergelijke deze heb ik haar bezorgd en dan zei ze ik ga het zo snel mogelijk proberen te storten want ik lig momenteel in het ziekenhuis(alle begrip voor) nu vraag ik vandaag of ze het al gestort heeft en blokkeerd ze mij dus nu kan ik geen contact meer leggen met haar of ik moet naar haar huis gaan, maar dan loopt het sowieso uit de hand en dan ben ik verder van huis. wat kan ik doen want dit is niet leuk..

ik hoop dat het een beetje duidelijk is.

dank bij voorbaat

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38592

#2 , 27 jun 2018 20:31

Gelet op verschillende overtredingen o.a. op de wet dierenbescherming best eens contact nemen met uw lokale politie en een plaatselijke dierenbeschermorganisatie.
https://www.lne.be/wetgeving-dierenwelzijn

ik1992
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 27 jun 2018 20:37

Gelet op verschillende overtredingen o.a. op de wet dierenbescherming best eens contact nemen met uw lokale politie en een plaatselijke dierenbeschermorganisatie.
oke bedankt voor uw snelle antwoord mvg

Reclame

mava105
Berichten: 22257
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#4 , 28 jun 2018 08:48

mogen particulieren uberhaupt nog wel dieren verkopen?

Blaatpraat
Berichten: 3793

#5 , 28 jun 2018 21:44

mogen particulieren uberhaupt nog wel dieren verkopen?
Ja, mits ze steriel en gechipt zijn (bij honden en katten).
En natuurlijk: geen winst hebben, maar dat is niet enkel voor dieren, maar voor alles van verkoop.

Terug naar “Consumenten Koop”