Terugbetaling retourzending

Poentje
Topic Starter
Berichten: 12
Juridisch actief: Nee

Terugbetaling retourzending

#1 , 27 jun 2018 08:06

Ik bestelde een jas op outlet avenue be en er was een scheur in. Ik telefoneer naar het bedrijf en ze vroegen een foto en ze stuurde me het terugzendingsformulier op. Nu die jas is op 6 juni terug bij hen, er staat bij retour ontvangen en betaald. 123 euro maar ik heb tot op heden niets ontvangen als ik bel zeggen ze wel dat het in orde komt waarom beloven ze dan binnen 72 uur terugbetaald. Ik heb grote twijfels als ik mijn geld ooit zal terugzien wat kan ik nog doen?
Groetjes Poentje

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
The Oscars
Berichten: 522
Juridisch actief: Nee

#2 , 27 jun 2018 09:10

De Wet Marktpraktijken en consumentenbescherming van het Wetboek van Economisch Recht bepaald dat de onderneming onverwijld de van de consument ontvangen betalingen vergoedt. Het WER omschrijft onverwijld als volgt: binnen de 14 dagen (artikel VI.50 WER).

Verzoek hen eerstdaags om terugbetaling van het aankoopbedrag, aangezien er inmiddels al 14 dagen zijn verstreken en dit conform artikel VI. 50 WER.
.

Reclame

Terug naar “Consumenten Koop”