Geboekt verblijf

Geertvdp
Topic Starter
Berichten: 6

Geboekt verblijf

#1 , 26 jun 2018 22:34

Wij hebben in februari een vakantie rechtstreeks geboekt in een glamping in italië. WIij hebben hier ook een bevestiging van gekregen en via visa de helft als voorschot betaald. Nu krijgen wij vandaag onderstaand bericht (google translate :-) ) dat zij het verblijf verplicht moeten annuleren.

Geachte klant,
Tot mijn spijt moet ik u meedelen dat we gedwongen zijn om uw reservering te annuleren van 6 tot 15 juli vanwege een complexe administratieve aangelegenheid die de accommodatiebusiness heeft verboden, waardoor we gedwongen zijn om de ontwikkeling van onze Glamping-activiteit te stoppen. We begonnen meteen om u een gelijkwaardig alternatief te bieden, hoewel we ons ervan bewust zijn dat er in het grootste deel van de aangrenzende Toscaanse kust geen structuren van hetzelfde type of vergelijkbaar zijn en dat de bestaande onderworpen zijn aan hetzelfde bureaucratische probleem dat onze agricamping door de officier van justitie in beslag heeft genomen . Als de voorgestelde structuur niet naar wens is, stuur ons dan uw bankgegevens en uw sofinummer voor het retourneren van de aanbetaling. Het spijt ons heel erg voor dit probleem, dat we proberen op te lossen, maar het verlengde tijdschema staat ons niet toe iets anders te doen.

Nu is mijn vraag hebben wij hier ook nog rechten en/of moeten wij dit ergens melden ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 27 jun 2018 07:51

Als dit via een Belgisch reisorganisatie gedaan heeft dan heb je rechten.

Heb je dit zelf geboekt dan zal je u moeten wenden in Italië , en zal de Italiaanse wetten gelden.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Geertvdp
Topic Starter
Berichten: 6

#3 , 27 jun 2018 10:49

Hoe zou dit dan gegaan zijn als dit via een Belgische reisorganisatie zou gaan ?

Reclame

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#4 , 27 jun 2018 11:00

Hoe zou dit dan gegaan zijn als dit via een Belgische reisorganisatie zou gaan ?
Die zijn wettelijk verplicht om zich aan te sluiten bij een Garantiefonds Reizen.

Persoonlijk voorgehad bij een faillissement van de reisorganisatie en binnen de 4 weken al onze centen terug gekregen.

Als je zelf je reis boekt dan ben je zelf verantwoordelijk en ga je naar Italië moeten gaan om zo u centen terug te krijgen, misschien ??

In Belgie kan u niks doen !!
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Milo72
Berichten: 1016

#5 , 27 jun 2018 11:34

Aangezien ze zelf schrijven:
Als de voorgestelde structuur niet naar wens is, stuur ons dan uw bankgegevens en uw sofinummer voor het retourneren van de aanbetaling.
vermoed ik dat ze niet moeilijk gaan doen over het terugbetalen van het voorschot. Dus ook zonder naar Italië te gaan :-)
Ik ben geen jurist - mijn posts zijn dus enkel gebaseerd op mijn eigen mening en gezond verstand

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#6 , 27 jun 2018 12:06

Dan is er ook geen probleem !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

LeenW
Berichten: 12825

#7 , 27 jun 2018 13:31

Dan is er ook geen probleem !
Waarom niet? Er is wel een geboekte vakantie eenzijdig geannuleerd zonder enige compensatie.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#8 , 27 jun 2018 14:29

Dan is er ook geen probleem !
Waarom niet? Er is wel een geboekte vakantie eenzijdig geannuleerd zonder enige compensatie.
Maar wel onder de Italiaanse wet !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#9 , 27 jun 2018 16:35

Waarom niet? Er is wel een geboekte vakantie eenzijdig geannuleerd zonder enige compensatie.
Da's waar, maar aangezien dit in Italië is, denk ik niet dat de TS veel zin zal hebben om naar daar te reizen en een gerechtelijke procedure op te starten tegen de campinguitbater om een schadevergoeding te bekomen.

Als hij dit wel van zin is, kunnen wij ook niet veel zinnigs zeggen, omdat hij zich dan tot de Italiaanse tegenhanger van dit forum zal moeten wenden (Italiaans recht).
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Franciscus
Berichten: 38592

#10 , 27 jun 2018 19:57

Vermoedelijk gedeeltelijk Europees recht verwerkt in nationaal recht.
Als TS lid is van vb Testaankoop kunnen die al helpen.
Of wanneer hij een eigen (annulatie verzekering) zeker al van Visa.

Thomas Morus
Berichten: 5926
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#11 , 27 jun 2018 20:53

WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#12 , 28 jun 2018 10:14

Als de TS uitrekent wat hij aan "werktijd" (omgerekend in euro's) zal kwijt zijn als hij hiermee verder gaat, denk ik dat hij ruim boven de eventueel gewenste schadevergoeding zal uitkomen (als hij daar al aangeraakt). Ik zou al blij zijn als ik al mijn geld terug kreeg.

Maar bon, TS kan ermee verder gaan als hij wil, natuurlijk. Aan hem de keuze. Persoonlijk zou ik het zo laten (indien ik effectief mijn geld terugkrijg).
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Geertvdp
Topic Starter
Berichten: 6

#13 , 29 jun 2018 00:24

WIj hebben ondertussen een ander verblijf geboekt voor deze periode en we hopen er dan maar op dat we ons geld terug krijgen. Ons verlof annuleren was ook geen optie aangezien we nog in 2 dagen in andere hotels overnachten, een auto gehuurd hadden en de vluchten waren al geboekt, helaas. Toch bedankt aan iedereen voor de info !

Terug naar “Consumenten Koop”