Energieleverancier

rsca_rsca
Topic Starter
Berichten: 44
Juridisch actief: Nee

Energieleverancier

#1 , 26 jun 2018 19:46

De 2 energieleveranciers uit onderstaande situatie noem ik gewoon A en B.

In het kader van een verhuis teken ik begin juni in via een website die promoties aanbiedt en waar ik in het verleden nog nooit problemen heb gehad (website fungeert als zogenaamde tussenpersoon) op een elektriciteitscontract bij energiemaatschappij A. Na verschillende weken, tot gisteren, waarbij verschillende telefoontjes gedaan zijn en mailtjes gestuurd zijn blijkt dat energiemaatschappij A van helemaal niets weet. De tussenpersoon zegt dat alles correct is doorgegeven aan energiemaatschappij A.

Omdat ik natuurlijk met alles in orde wens te zijn en niet zonder elektriciteit wens komen te zitten, teken ik in bij energiemaatschappij B (waar ik ook al aardgas heb). Op 1 dag is het contract in orde en heb ik op het nieuwe adres nu (eindelijk) een leverancier voor elektriciteit.

Uiteraard wil ik het nu vermijden met 2 contracten voor elektriciteit te zitten.
De klantendienst van een andere energieleverancier wist me echter te vertellen dat als er een contractaanvraag lopende is, een nieuwe aanvraag geblokkeerd wordt zolang het eerste lopende is en dat het dan goed is het lopende te annuleren indien je met de nieuwe aanvraag verder wilt (je kan dus, als ik het goed begrepen heb, geen 2 contracten op 1 EAN-nummer hebben). Verbeter gerust indien ik het mis heb.

Wat raden jullie in deze situatie aan? Zou ik, ondanks dat energiemaatschappij A van niets weet, toch een aangetekend schrijven naar hen versturen met de vermelding dat ik op het nieuwe adres geen nieuw contract voor elektriciteit via hen wens aan te gaan? Of wacht ik er beter mee?

Graag jullie advies in deze situatie. Hartelijk dank hiervoor.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Drone
Berichten: 3030
Locatie: st-niklaas

#2 , 26 jun 2018 23:36

aangetekende zending versturen, als er later nog meer problemen zijn hebt u in elk geval al bewijs

Reclame

Terug naar “Consumenten Koop”