Auto verkocht, problemen met motor

Gulf-porsche
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Auto verkocht, problemen met motor

#1 , 26 jun 2018 18:02

Geachte,
Ik zal beginnen bij het begin om alles correct weer te geven.
Ik heb zelf april 2017 een oldtimer particulier gekocht, deze persoon heeft mij gezegd dat de motor een revisie heeft gehad hij heeft mij ook foto's gestuurd van de werken dat aan die motor zou zijn gedaan Ik heb die auto in oktober zelf verkocht particulier, zelf geen enkel probleem mee gehad, uiteraard heb ik tegen deze persoon gezegd motor revisie gehad en de foto's aan hem laten zien, voor de rest gewoon contract verkocht in de staat zoals hij zich bevind.
Nu in mei 2018 stuurd hij mij een bericht dat hij grote problemen heeft met motor en dat er grote kosten aan zijn, en dat volgens hem en zijn garage houder nooit een revisie is gedaan.
Nu krijg ik een brief van zijn advocaat met een ingebrekestelling en dat ik al die kosten aan de motor moet betalen, als ik dat niet doe gaat hij naar de rechtbank.
Kan dit zomaar?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 26 jun 2018 18:44

Je hebt hem in april 2017 gekocht. Wanner heb je hem verkocht? Amper 1 jaar later had je al een klacht van de nieuw kopper. Waarom heb je hem zo snel al terug verkocht? Had je zelf problemen ermee?

Gulf-porsche
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#3 , 26 jun 2018 21:09

Heb hem verkocht omdat ik toen mooie BMW M3 E30 te koop wist staan.
Dus had gekozen om de Integrale te verkopen om de M3 te kunnen kopen.
Heb zelf geen problemen gehad met de Integrale.
De nieuwe koper heeft mij weken na zijn aankoop nog berichten gestuurd dat de Integrale zo goed reed.

Reclame

Franciscus
Berichten: 38583

#4 , 26 jun 2018 21:18

Wat staat er in de verkoopovereenkomst.
Jullie zijn beiden al particulieren en u hebt hem de foto's laten zien.
Of kunnen die foto's van een andere wagen zijn geweest?

Gulf-porsche
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#5 , 26 jun 2018 21:28

Het was een standaard verkoopscontract.
En wij zijn beide particulier inderdaad.
Ik heb de foto's van de motor aan hem laten zien, zoals de vorige koper ze aan mij heeft laten zien.
En al de facturen van de onderdelen waren er ook bij en die heeft hij ook gekregen.
De motor op de foto's is de motor die er in lag.
Kon je aan verschillende onderdelen duidelijk zien.

Terug naar “Consumenten Koop”