Clausule nietig?

Bijtjeduts
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Clausule nietig?

#1 , 25 jun 2018 22:22

Hallo,

Ik kocht onlangs een kookset. Ik betaalde een voorschot van €350. Nu wil ik die aankoop annuleren omdat ik enorm slechte recensies lees (normaal laat ik me niet vangen door verkopers e.d., dus ben al enorm beschaamd dat ik hierin getrapt ben). Op de bestelbon staat enkel dat ze het voorschot (25%) houden ter schadevergoeding indien koper annuleert. Er staat echter niet vermeld wat er gebeurt indien verkoper annuleert. Ik las hier al dat die clausule dan nietig is? Is het echt zo simpel? Hangen hier dan geen juridische kosten aan??

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Sianna
Berichten: 156

#2 , 25 jun 2018 23:01

Waar kocht u? Online of in een bakstenen winkel?

Bijtjeduts
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#3 , 25 jun 2018 23:21

Bakstenen winkel...

Reclame

Blaatpraat
Berichten: 3793

#4 , 26 jun 2018 09:35

Dan telt de clausule: u bent uw voorschot kwijt.
Omgekeerd evenredig dient de verkoper dit voorschot dan wel terug te betalen (en hetzelfde bedrag er nog eens als extra bij) indien deze annuleert, maar dat is hier niet van toepassing.

Bijtjeduts
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#5 , 26 jun 2018 11:31

Oke bedankt voor snelle reactie! Ik had hier een aantal keren gelezen (ook bij bakstenen winkels) dat clausule vervalt als deeltje van verkoper er niet in opgenomen is

Terug naar “Consumenten Koop”