webshop bestelling

Lavendel
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

webshop bestelling

#1 , 21 jun 2018 23:13

Beste,

Als ik een bestelling plaats en de website geeft een verkeerde prijs of korting.

Maar de bestelling is in orde en wordt zonder problemen geleverd.

Als de goederen geleverd worden met factuur betaald en er is geen protest op korte termijn kan men dan nog de goederen terugeisen bv na een bepaalde periode?

Graag jullie advies.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#2 , 22 jun 2018 09:45

Als de prijs onrealistisch laag was voor het product, en het overduidelijk om een vergissing ging, kan men dit volgens mij doen. Stel dat je een iPhone hebt gekocht voor €9,00 in plaats van €900, dan wordt er verondersteld dat je kon weten dat het hier een vergissing was. Stel dat je een iPhone die nieuw €900 kost, echter voor €600 kon kopen, dan is dit wel een héél erg lage prijs, maar daarom niet onrealistisch. In zo'n geval denk ik niet dat men het product kan terugeisen.

Kan je even zeggen wat je gekocht hebt tegen welke prijs?
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Lavendel
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#3 , 22 jun 2018 20:35

Het gaat over een laptop van 1500 naar 500€

Dus ze kunnen onbeperkt in tijd terug claimen?

Wat indien reeds in gebruik?

Reclame

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#4 , 22 jun 2018 20:37

Zou er mijn hoofd niet over breken, 500€ voor laptop dit kan toch !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#5 , 22 jun 2018 21:10

Het gaat over een laptop van 1500 naar 500€
Zal een randgeval zijn. Er zijn laptops op de markt van €500. Iemand zonder veel computerkennis zou dit dus als een realistische prijs kunnen beschouwen.

Niemand belet u om de laptop alvast te gebruiken. Hij is immers geleverd. Als de webshop deze terugeist, verwijs je naar uw factuur / bestelgegevens en zeg je dat je een geldige verkoopsovereenkomst hebt, je het overeengekomen bedrag betaald hebt en dus niet van plan bent de laptop terug te sturen of nu plots meer te betalen. Het zal dan aan de webshop zijn om naar het gerecht te stappen als ze niet akkoord zijn. Of ze daar gelijk krijgen? Ik denk eerlijk gezegd dat zij aan het kortste eind zullen trekken, maar 100% zeker ben je natuurlijk nooit. (Ik vermoed ook niet dat ze voor zoiets naar de rechtbank trekken, zeker niet als het om een grote webshop als bol.com of coolblue gaat.)
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Lavendel
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#6 , 22 jun 2018 21:14

ok bedankt!

WP002
Berichten: 1479

#7 , 23 jun 2018 13:15

Niets daalt zo snel in prijs dan laptops. De nieuwe zijn nog niet geleverd, of de oude staan alweer in prijsvermindering. 500 voor een laptop is géén abnormaal lage prijs, als u niet per se de allernieuwse hippe processor moet hebben, lijkt me dit zelfs een redelijk bedrag.

Terug naar “Consumenten Koop”